Qruu - Motsägelsefullt
Motsägelsefullt, men jag tror det är lugnt...
Du tycker att det är löjligt då jag skriver om tårar ... Men livet är sådant Det handlar om... Nej jag får inte hävda att jag vet det Vet att det blir helt fel, fast det kanske låter bra Jag ser ner Blickar tveksamt upp för en känsla av tröst Söker styrka när alla mina hjältar har dött Klart benägen att kalla hela tillvaron komplex Tillika som jag kan dö för att allting är som ett
Du vet livet är tungt, livet är inte tungt Och jag finner lugn, jag finner inte lugn Faller ner där mönstren spricker upp, och skär i ögon ...I den värld de ljög om...
Det är så mycket som inte skall göras Saker man inte skall höra kryper ändå in i mitt öra Så sitter jag där självbelåten, på pendeltåget I de fyllda vagnarna, med en viss tyngd på axlarna Av bara farten saktar jag in i min tankevärld Ser ut och mår illa för att jag är en del av allt det där
Jag är också en i staden som värmer sig i varuhuset Och alla får kalla mig den avundsjuke... För de har pengar, kreditkort och köpkuponger Jag har springande steg, rakt mot nödutgången
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|