Niito - En Dröm
Hej. Skrev ihop detta inatt. Kommentarer uppskattas, dåliga och bra.. Hoppas ni gillar..En Dröm Min starka sida är inte att utrycka vad jag känner o tycker Döljer allt inanför min bröstkorg, och det bränner så mycket Folk tar i mina händer och rycker, jag vill slita mig låss När jag inte litar på mig själv, hur kan ja då lita på nån Utan en vilja att slåss vill jag bara klara av min vardag Inleder ett helvetes liv, än är det bara en ljuvlig smakstart Kastar bort alla rakblad, och mina visoner dom avtar Med drömmar om att allt var bra, att endast ha en bra dag
Tiden sägs läka alla sår, men mina bekymmer är tidlösa Som gömmer sig bakom min falska glädje som är inövat Folk söker självhjälp, medans jag söker självtjälp Livet blir vad man gör de till och ja försöker på rätt sätt Blodet pumpas upp till hjärnan och mina tankar exploderar I en värld där ingen gör något,en värld där alla ressonerar
Jag flyr min vardag genom att klättra upp på vinden Med blå kinder lutar jag mig bakåt o ser upp på en grå himmel Regnet börjar falla ner, och det smattrar mot fönstret Och tankarna säger, släpp ut allt du lastat i bröstet Någonting lovar mig att om jag talar ut blir allt bra Jag hackar me rösten och jag snackar med dörren På ett enda ögonblick kändes inte min toma själ likadan Jag tittar upp mot himmeln som klarnat o tackar för löftet Allt känns så underbart att jag bara vill ligga kvar Men efter ett tag känner jag hur jag harklar i sömnen Jag skakar inunder, öppnar ögonen och vaknar ur drömmen Gud kunde inte skapa ett under, men det är väl livets gång Mina ord behöver ingen tolk när jag ligger på vindens golv
Jag vill blunda igen, och flyga till en annan värld tårar rinner ner för mina kinder när ja inser att ja fastnat här Peace
Highfive anyone, anyone?
ap3 Shit mannen tack som fan... Upskattar verkligen dina kommentarer... Det vämer i hjärtat att du tog dig tiden.. Angående stavfel och gramatiska fel så kan jag väl säga att jag inte är svensk, haha.. Kan fan inte :) Änn en gång, jag är jävligt tacksam mannen... Peace
Highfive anyone, anyone?
Min starka sida är inte att utrycka vad jag känner o tycker
Döljer allt inanför min bröstkorg, och det bränner så mycket
Folk tar i mina händer och rycker, jag vill slita mig låss
När jag inte litar på mig själv, hur kan ja då lita på nån
(kan man göra bättre inledelse? ,enda som fick mig att fortsätta läsa, SKIT bra inledelse serriöst,) Utan en vilja att slåss vill jag bara klara av min vardag
Inleder ett helvetes liv, än är det bara en ljuvlig smakstart
Kastar bort alla rakblad, och mina visoner dom avtar
Med drömmar om att allt var bra, att endast ha en bra dag
(nja, jag har aldrig gillat rakblad rimmen, det är så played, men det är godkänt om man rimmar flera gånger på de, dock "mina visioner dom avtar" känns lite krystat och fel, kanske "mina visioner som avtar" hade varit bättre, men annars var de tunga rader!) Tiden sägs läka alla sår, men mina bekymmer är tidlösa Som gömmer sig bakom min falska glädje som är inövat(sista raden är Spotlight of the day, serriöst, skiit bra) Folk söker självhjälp, medans jag söker självtjälp Livet blir vad man gör de till och ja försöker på rätt sätt(jag vet inte vad självtjälp är, men säkert nånting som är motsatsen till självhjälp, dock känns dessa rader bara lite påfyllnings-rader, men de e nice)
Jag flyr min vardag genom att klättra upp på vinden Med blå kinder lutar jag mig bakåt o ser upp på en grå himmel(blå kinder?, får man inte de när man kvävs typ?, annars var de nice, dock känns andra raden för lång) Regnet börjar falla ner, och det smattrar mot fönstret Och tankarna säger, släpp ut allt du lastat i bröstet Någonting lovar mig att om jag talar ut blir allt bra Jag hackar me rösten och jag snackar med dörren På ett enda ögonblick kändes inte min toma själ likadan Jag tittar upp mot himmeln som klarnat o tackar för löftet(de va bra flow rakt av faktiskt, tänkte vafan de rimmar ju inte sen fortsatte jag läsa och läste om allt så lät de bra faktiskt, dock gillar jag inte att du hackar med rösten , stammar med rösten hade varit bättre, men annars riktigt tunga rader!! ) Allt känns så underbart att jag bara vill ligga kvar Men efter ett tag känner jag hur jag harklar i sömnen Jag skakar inunder, öppnar ögonen och vaknar ur drömmen Gud kunde inte skapa ett under, men det är väl livets gång Mina ord behöver ingen tolk när jag ligger på vindens golv(diggar hur du fortsätter rimschemat med raderna innan, får ett sjukt fucking flow när jag kickar detta, riktigt bra gjort, och först tänkte jag, "BAJS AVSLUT, VADDÅ VINDENS GOLV.. vinden har inget golv..." haha sne kom jag på haha vinden, han gick ju upp till vinden, och förstog att du typ gjorde självmord, riktigt tungt slut, )
Jag vill blunda igen, och flyga till en annan värld tårar rinner ner för mina kinder när ja inser att ja fastnat här (brrrat) Det började skit bra sen lossade de lite fast du tog snabbt tag i de och gjorde de riktigt jävla tight igen, bra text, big up
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
racapp Ah tackar tackar mannen ! Det är så kul när man får ger utförlig krittik ! Visioner avtar, duvet, dom börjar försvinna :D Sen blå kinder tänkte ja typ att de e kallt.. Fast fan, då kanke dom blir röda? Fuck :D Hahah... Tack så mycket !! Peace
Highfive anyone, anyone?
Danne haha shit mannen.. Tack som fan.. Jag blir rörd jue hehe... Sen de där me stava, usch inte min grej :) Skrev den igår runt 2 på natten.. fick inspiration av nått.. Men jag hade sån tid där allt bra kom automatískt.. Jag uppskattar verkligen att du tog dig tid mannen.. Tusen tack broder... Peac
Highfive anyone, anyone?
Haha Ap3 .. Jag vil så gärna gör de, men du posta kl 3 :D haha fan :)
Highfive anyone, anyone?
den va bra altså riktit målande txt djup o bra beskrivning jag orkar inte dra ut rader som alla de andra o shit men första delen av txten e bra sen känns de att du tappar lite i mitten men avslutar riktit bra riktit bra du har blivit bättre för varige gång du postat
Stooka Tnx man.. Ah jag förstår vad du menar.. När ja läser igenom den nu dagen efter ser jag att några rader är lite svaga.. Tack att du tog dig tid mayn...Nesta Hehe tack brushan :) peace
Highfive anyone, anyone?
ap3 Vet inte vad jag dillar om..Miz Hehe tackar mannen.. Gulligt att du tog dig tid. Peace broder.
Highfive anyone, anyone?
Andra raden kändes så uttjatad och första raden med faktiskt .. .. men sedan jävla får du med känsla och bra rader, bra rim osv. Skitbra!
Lyricist
2007-01-13 20:17
Alltså dom 4 första raderna var bra, men det finns stavfel och sånt (t ex inanför skall vara innanför). Sånt drar ner på helhetskänslan!Tiden sägs läka alla sår, men mina bekymmer är tidlösa Som gömmer sig bakom min falska glädje som är inövat - Gillade dessa. Resten tycker jag blev lite si som så. Du är inne på rätt spår och du har utveckats sen sist jag läste något med dig. Så det kan vä inte bli annat än bättre;d Öva lite på formuleringar och läs igenom texterna du skriver och leta efter stavfel osv innan du lägger upp dom! Det blir mer chill då. Texten får ett g+! Vill se mer quoteablez som kammel skulle skrivit;D
fan så fet asså mannen jävlit tajt ;)
Ten Tack mannen, förstår va du menar..Zteve-O Ah, skrev den sent.. Gramatiken måste ja fixa lite.. Men de där me stavningen, jag tänker ju kicka de jag skriver, så då hör man ju inte vad som e felstavat :D Men i get it.. Tnx man :)Lil_c_ Ah tack mannen ! Tack för att ni tog er tid..
Highfive anyone, anyone?
!
Highfive anyone, anyone?
opp så jag hittar denna senare
Djup text måste jag säga , de gillas allitd att läsa. Många rader stack ut lite mer än dom andra.Folk tar i mina händer och rycker, jag vill slita mig låss När jag inte litar på mig själv, hur kan ja då lita på nån - riktigt fina rader. texten var bra rakt i genom , mycket bra skrivet. Du fick verkligen fram vad du vill ha sagt.
"Jag har inget skelett i garderoben / jag har en hel kyrkogård i källaren" - Organism 12
Dansk Hopas du hittar den :PMusik_ Hehe tackar tackar, kul o höra :) Tack för att du tog dig tid.. ! Peace
Highfive anyone, anyone?
Någon mer?
Highfive anyone, anyone?
vafan den förtjänar mer !
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Den var tung mannen.. tyvär hinner jag inte kommentera allt men den var sjukt tung! ;D BIG UP!
Doyla Prod.
Ohh tackar mannen... Kul o höra fan.. Upskattar de.. Peace
Highfive anyone, anyone?
tight text med djup, måste kika runt på lite tidigare texter du gjort nu. men som alla andra kommenterat så borde du fixa till stavningen innan du lägger ut, eller muta en polare som gör de åt dig. och det kändes lite krystat i mitten som du bara ville fylla ut texten, men ey, helheten var som sagt riktigt tight några av de bästa raderna;"Tiden sägs läka alla sår, men mina bekymmer är tidlösa Som gömmer sig bakom min falska glädje som är inövat" "Jag skakar inunder, öppnar ögonen och vaknar ur drömmen Gud kunde inte skapa ett under, men det är väl livets gång Mina ord behöver ingen tolk när jag ligger på vindens golv" SHINE /c
Shiro Tackar för att du tog dig tid.. Ah de är sant faktsit, stavningen borde jag väl fixa.. Inte bra på de :) hehe tack:)Nesta (L)
Highfive anyone, anyone?
öpp
Highfive anyone, anyone?