G_Lee - Han som hade det svårt
Nån har ryckt ut hans hjärta så han känner sig styckad Men han tror att stjärnorna på himlen ett tecken på lycka Han går inte längre i kyrkan,Gud tänker på annat Men som tur är har han sina vänner och mamma Att kunna må bra han vill kunna finna den känslan I timmar han kämpat,för att dimman ska lätta Han sitter o vänta på,att få glömma sina hemska år Han har monstret mot sej och hans slag träffar hårt Själen träffas hårt o han inser att monstret är pricksäker Han får ett övertag och direkt så försvinner livsglädjen
Allt gick imot han hela hans liv blev sabbats av monstret
Och helt plötslig så hade han drabbats av ångest Känslorna kommer fram och han skriver ner orden på papper Han går in i badrummet och snart så rinner blodet på handen Solen va vacker innan men nu är hela himlen svart Han försöker hitta lyckan men kommer ingenstans Och han kom ingenstans han orkade inte kämpa mer Trots att han hade kompisar kände han en ensamhet
Robin (G_Lee)
vet inte riktigt vad du vill med texten för det första... du skriver om en kille som verkar deprimerad, men omd et är en storytelling så är den alldeles för tunn och kort... är det någon form av budskapstext eller vad jagska kalla det förstår jag inte var du vill komma... texten var även väldigt krystad ofta då du försöker få in så mycket rim som möjligt... den är även väldigt väldigt väldigt upprepande, jag tror du fick in ordet "han" i varje rad... sen drar du upp "monstret" 2 ggr samt detta blir väldigt upprepande och krystat:Han försöker hitta lyckan men kommer ingenstans Och han kom ingenstans han orkade inte kämpa mer när du först slutar med "kommer ingenstans" och sedan börjar nästa rad med "och han kom ingenstans"... du byter även tempusform där vilket skär sig... i helhet måste du öva på formuleringar och försöka tänka igenom din text mera, precis som jag har sagt förut... men tycker denna är mycket bättre än de texter du skrivit förut, men du behöver träna ännu mera! men keep it up så utvecklas du med tiden
Tack så mkt Piqeon skönt att få lite bättre kritik från dej för då vet jag att jag gått fram antagligen Lil Jay tack
Robin (G_Lee)
nice text:D handlingen e nice:D rmmen e nice.DHar läst några texter av dig förut o du har utvecklats!;) Smygreklam: Checka min text: Stavfel - Ska Kämpa Mig Upp
Tack så mkt för kritiken LIl jay o Stavfel Monstret är han som är imot han typ
Robin (G_Lee)
Slutet på texten kändes lite tvärt, hade velat sett ett mera utfyllt slut om du förstår .. annars vare nice, rätt djup sådär.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan Naijs :D:D Diggar rimmen..flyter på brao ;) Keep The Good Work Up...Nisse in the house..Im out
Den va "vacker så":) inte sätt dina texter på ett tag , Bat Tis wan vass fät! lite kasst slut o så , men anars funkar hela skiten vettu =) Keep it upp G Leeeee =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säger som Pigeon : )
http://www.herrbitter.blogg.se/
riktigt soft text, tycker du la upp det bra. fina ord och dom lät inte helt tomma heller, mer som att du skrev detta när du inte mådde så överfett. keep up the good work :) peace..
Den var tajt ,bra flyt .. En sak det var detr blev tjatigt efter ett tag att höra "Han" Och "monstret" 2 ggr , men fattar att det var kanske det snubben som är imot han .. Själen träffas hårt o han inser att monstret är pricksäker Han får ett övertag och direkt så försvinner livsglädjen den raden tkt jag var bra.. // henke
I dont give a fuck , I dont care who you are , You talking shit about me , Now you Going to fare
wordar lite på Pigeon, men tycker ändå den var jävlit soft..
Helt okej text I guess.. Men allvarligt nu: hur många såna här "självmordsbenägen-ensam-tonåring"-texter har du skrivit nu egentligen? För mig finns det inget originellt med detta. Om du bara hade skrivit den här och ingenting liknande innan så hade det varit en annan sak, men när man vet att du sitter och massproducerar likadana texter så känns inte texten längre. Det blir bara en massa klyschor och upprepningar helt enkelt.Han går inte längre i kyrkan, Gud tänker på annat Men som tur är har han sina vänner och mamma - Den inledande raden diggar jag och du följer upp med en okej andrarad. Tänk på att när du väl fått till en bra förstarad så är det minst lika viktigt att följa upp den. Om den andra raden blir keff så förstör den första raden och då är det en bra rad som går till spillo. Visst, du är duktig på att rimma, men det är ingenting värt om det inte finns någonting nytt, om du inte kommer någon vart med innehållet. Fortsätt skriv och TÄNK nu på att försök komma någonvart med innehållet. När man i slutändan minns såna här texter så är det för förmuleringarna och innehållet och inte för rimmen. /Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Tack så mkt allihopa :D
Robin (G_Lee)
hehe tack Föroten rappar inte men men tack så mkt
Robin (G_Lee)
tack så mkt :D sooft
Robin (G_Lee)
Nån har ryckt ut hans hjärta så han känner sig styckad Men han tror att stjärnorna på himlen ett tecken på lycka - den e niice..bra fanI timmar han kämpat,för att dimman ska lätta - det här e min favvo i hela texten...cleant snyggt..kanske skulle byt ut kämpat mot väntat om jag varit du..vet inte rikigt hurman kämpr bort dimma..men det var soft..Han sitter o vänta på,att få glömma sina hemska år Han har monstret mot sej och hans slag träffar hårt -alltså..monstret ska inte vara med..det kändes typ inte bra.. första hälften var aiihggt..snygg o välstrukturerad..ända till den första monsterraden kom in..sen tkr ja hela texten fallar i stort sett..fortsätt så som den övre hälften...för övrigt..det pigeion sa vra bra..vis man det där...peace
http://www.myspace.com/noodlestyle
ait tack :D
Robin (G_Lee)
Hmm,,, Det var en fin text, tyckte den var helt OK... Förstår dock inte riktigt vad texten handlar om... en kille som är deprimerad, men om jag ska orka tycka synd om snubben så behövs det mer än sådär! Satsa på en lite längre text kanske...?
Pooch says Keep it Real
fint , känsligt för att vara du ..
haha aa för att va jag haha tack för kritiken
Robin (G_Lee)
nice text, kanske lite suddig, men jag tror du fick ut det du ville med texten, det var bra rimm, men en del grammatiska fel.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Nån har ryckt ut hans hjärta så han känner sig styckad Men han tror att stjärnorna på himlen ett tecken på lycka(gillar hur du flow rimmar när du använder ryckt som en inledning till rimmet styckad, fin inledning) Han går inte längre i kyrkan,Gud tänker på annat Men som tur är har han sina vänner och mamma Att kunna må bra han vill kunna finna den känslan I timmar han kämpat,för att dimman ska lätta(gillar hur du försöker få ihop rimmen bra och hålla sammanhanget...vilket du gör) Själen träffas hårt o han inser att monstret är pricksäker Han får ett övertag och direkt så försvinner livsglädjen(pricksäker och livsglädjen, nice)
Allt gick imot han hela hans liv blev sabbats av monstret
Och helt plötslig så hade han drabbats av ångest(gillar) Och han kom ingenstans han orkade inte kämpa mer Trots att han hade kompisar kände han en ensamhet(bättre avslut kan du faktiskt komma!) Gillade texten, den var bra faktiskt, du blir bättre o bättre, 7/10
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Tack så mkt Racapp
Robin (G_Lee)
skön fan.
soundcloud.com/G-O-R-D-A
Den va najs.. Fina rim.. Gillar dock inte när du börjar snacka om nått monster.. Känns lite B för min del... Själen träffas hårt o han inser att monstret är pricksäkerDen raden va konstigt.. Tycktede va ifyllnad bara.. Men bortsätt från det vare najs..:) Peace
Highfive anyone, anyone?