Pigeon - Profound a minute
lite nattskrift från igår my life aint a cinderella story even though the relevant turns irelevant when its repellant for me cuz fun is fun and less is boring and if it aint go ahead and test it for me cuz the camera is on, and i know it is its just that... I dont wanna pose for it the circle of life, you gotta go toe to toe with it its ok to be scared, though illegal showin it, but there's a fine line between roaches and mice and when your standing alone cold and at night... you'll know that Im right a metaphor bout being insecure, its always the same when your playin hard but you aint, playin cards in the rain I try to keep myself distant til it wont bother me when its hard to deal, by writin bars to beats and a cloud is lifted as im bound to spit it the sound of wisdom and I can feel profound a minute it can heal my wounds when Im trapped within it dont matter how bad it itches, I wont scratch the stitches but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is but fun is fun and less is boring so I turn the relevant irelevant when its repellant for me
Galet tight text! "cuz the camera is on, and i know it is its just that... I dont wanna pose for it the circle of life, you gotta go toe to toe with it its ok to be scared, though illegal showin it," - Sjukt on-point. Verkligen. Grymt bra! "but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is" - Också sjukt soft rad. Du lyckas att skriva klyschor och flippa dem till den där "wow"-känslan av nåt nyskapande. Grymt.
perfection ! godamn mannen du skriver gudomligt.. härlig stil o annorlunda flow. helt jävla sjukt bra svär asså :D droppa gärna kommentar på min text "Självmordskandidaternas Handbok" i lyricism :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
thanks :)... ska nog spelas in efter jag skrivit lite mera på den... peace
nice :) fortsätt med samma flow så blir det ett mästervärk .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jävlar. otroligt bra, vet inte vad jag ska ge för bra kritik till dig, mer än att jag blev väldigt förvånad över kvalitén. det här var skitbra helt enkelt!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
thanks man! haha varför blev du förvånad? haha... iofs postar jag inte texter så ofta men :P tack dock peace
Fyfan va bra den är. Jag kan verkligen tänka mig Tonedeff kicka det där på en sån där låt som står ut som en av de tyngsta på plattan liksom. You'd better spela in den!
fett! typ bästa komplimangen man kan få :)
Riktigt fet! Usch, bästa jag text jag läst av dig faktist.. Precis allt var grymt på den men denna var dödande "but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is".
Det som inte dödar, det härdar!
Lyricist
2006-12-22 00:04
Jag tycker det är fett yo.cuz the camera is on, and i know it is its just that... I dont wanna pose for it the circle of life, you gotta go toe to toe with it its ok to be scared, though illegal showin it, but but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is Sånt gillar man. Du är bara bra helt enkelt...Finns inget att kritisera haha. Soft när man vet att du kan lägga det tight på beatet med. Droppa lite mer texter vettja...lyricism behöver det.
men ja e för lat för att lägga upp haha... nejdå kan nog slänga upp lite oftare... tack dock, riktigt kul att höra! piiz
but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is - Fan vad tung den var. annars var dät en del ord som jag inte pallar slå upp :) men du är ju duktig!
har väl knappt sett någon text av dig vad jag kan komma på.. och om jag har gjort det så kanske jag hade oturen att se en av dina sämre, kanske därför jag blev förvånad :P men du borde definitivt lägga den över ett beat!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
ska spela in den idag... kan holla
Detta var helt sjukt dope, verkligen. Flowet är galet och helheten i texten tight, snyggt hur allt smälter samman liksom. Sen behärskar du det engelska språket väldigt bra också.there's a fine line between roaches and mice and when your standing alone cold and at night... Tycker att denna raden både hade flytit och låtit bättre om du skrivit "cold in the night"."a metaphor bout being insecure, its always the same when your playin hard but you aint, playin cards in the rain" - Flyer som vatten!"it can heal my wounds when Im trapped within it dont matter how bad it itches, I wont scratch the stitches but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is" - WHOA! Som sagt, skickligt skriven. Tror den här hade gjort sig väldigt bra som audio. You need to record that shit!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
word thanks mannen! ska spela in den om några timmar antagligen... kan holla i din gb när det e klart! :)
Gör så!
Grymt bra fan... Tycker allt var bra, inte ändra nåt (typ som till in the night , det blir för lätt) Nicely written! I'm in rapture för fan....
Pooch says Keep it Real
Jag gillade den estetiska uppmålningen.. Nej men serriöst en välskriven text.. Personligen var de några små punkter jag tyckte skulle kunna göras lite bättre, men de var ändå knappt märkvärda så de kanske bara var jag.. Skulle dock villja att du tog dig tid att sätta ut dina apostrofer, sklle bli bra mycke lättare, snyggare och behagligare att läsa men texten var dope..
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
Jag måste propsa flowet som gör texten till en exceptionellt läsvänlig text... but it's easier closing a box than to open it I guess it's just a matter of knowing where your crowbar is - MAAAD tight!cuz fun is fun and less is boring and if it aint go ahead and test it for me - Är det någon särskild anledning till att jag gillar den där? Nåja, du har skrivit en riktigt bra text... Jag diggade som sagt flowet i texten som gör att det är skoj att läsa den! Sen fanns det några riktigt fina lyriska höjdpunkter också... Doin' it well braa!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Grymt fint text, gillade!!! bästa jag läst, skirv mer så kan jag läsa mer sen. :D
You keep believing, I'll keep evolving
thanks :) kul o höra kan ta ett tag innan ja postar en text igen haha, e väldigt lat på det (A)
nu ere sista uppen för jag har tråkigt
Just det. Den här har jag glömt bort, ska kommentera låten.