I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tabletter, kärlek, små och stora saker

Vår Hiphop - Lyricism

   

2006-12-14 16:13

Tabletter, kärlek, små och stora saker

wini gnäller på att jag har slutat skriva olyckliga texter så här kommer en för han! <3

Sitter på sängen i mitt rum och lyssnar på musik som bedövar mina tankar om dig. På min högra handled har jag ditt armband och jag luktar på det ibland för att fortfarande känna doften av dig. Det luktar liv, det luktar vår. Men egentligen är det nog bara en doft jag inbillar mig för det var 2 år sedan det fyrafärgade armbandet vilade runt din handled sist.

Sitter på sängen i mitt rum. Jag är vaken trots att timmen är sen. När jag blundar sitter du bredvid. Ditt hår är utsläppt och luktar vår. Du säger något om mjuka läppar. När jag öppnar ögonen igen rinner tårar ut från nån slags läcka i en spricka. Det är något speciellt för dom svider, ge mig tröst, det rinner länge och jag tror säkert det blir rött där sprickan är som störst.

Sitter på sängen i mitt rum. Tänker inte sova i natt. Kan inte, vill inte. Har inte sovit på en månad nu så ge mig en sömntablett. Det sägs att kärlek ersätter tabletter och tabletter ersätter kärlek. Tabletter får en liksom att må bra. Jag önskar,  att du vill bli min tablett, igen.

Sitter på sängen i mitt rum. Mina tankar pulserar ditt namn i mitt bröst. Mitt blod rinner sakta genom varje åder som behöver din tröst. Det finns fortfarande plats för två i min 90-säng. Jag har nya lakan som är lena mot huden. Kommer du om jag ringer i natt? Kommer du om jag säger att jag behöver dig? Återigen pulserar mina tankar ditt namn i mitt bröst. Mina läppar viskar tillbaka när jag tyckte jag hörde din röst.

Och vi älskade att dricka juice ur samma glas. Små saker som blir stora bara föra att dom är små. världen är så mycket vackrare när man är två.

fuck it...