Kammel - Det har jag ju fattat för längesen
Förlåt Fader, jag har syndat, svurit i kyrkan, ljugit, mobbat och utnyttjat brudar på fyllan. Och jag kommer förmodligen hamna i helvetet.. men det har jag väl fattat för längesen. Men tro mig, karman vet var min postlåda bor och förstörde hela mitt jävla påsklov i fjol! så jag har sonat mina brott... för mina åtta- hamstrars död och incidenten med hororna på Cos Budord hit och dit, kom igen nu, vad pratar du om jag sa ju att Adam var tjock, ..Ööh bara på skoj! hehe, du, jag kanske inte har vapentillstånd men du vet.. gratis är gott, men snälla Gud-"det man inte vet har man inte ont av" eller hur? Jag är skyldig till roliga rader, om dödsfall- psykfall och fotbollslandslagets dopingskandaler.. och annan skit, med foten på gasen, ..med den andra foten i graven- trotsar Satan, på krona eller klave- sliter mitt hår, tror jag är galen. Som igår, jag hörde de ondaste viskningarna jag nånsin hört i bara blommiga fillingar- mitt i natten, utan sömn och rizlapapper suktandes efter Mary Jane som spindelmannen. Plötsligt. Hörde jag hur det knackade på dörren- medan regnet utanför smattrade mot fönstren.. skuggan vid dörren blev allt mer lik Liemannen för varje steg jag tog när jag gick mot hallen"SHit det är han" tänkte jag, himmel och pannkaka men jag hade redan börjat att vrida om handtaget Han klev in.. med vatten droppades från huvan och jag visste inte om jag skulle bocka eller buga- när han sträckte fram sina spretiga fingrar; tog mig i näven och sa "det är Jag som är Döden- Det är inte din tid nu men jag har letat i timmar, efter nån Evy Olsson, känner du till damen jag söker? Jag sa; "två trappor ner tredje dörren från vänster" sa HejDå, stängde, öppnade igen & sa "DU Döden förresten! vi ses väl inom tid, för jag kommer hamna i helvetet som en man, men det har jag ju fattat för längesen.. men hellre det än att tappa min självrespekt!" Det var tyst ett tag.. tills han svara; "hit med kardan" tog fram weed och sa: "Jag vill inte ha ett skit tillbaka- men snälla kompis sätt på C Ray Walz!"
Så vi rökte en feting, sen drog han bokstavligen åt helvete medan jag somnade om några timmar, vaknade, startade whoafönstret och skrev en text om det.
;)
Yeeah fan vad nice ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAAAAAAAAHhahAHAhAhAh fy fan, kreativitet... Så sjukt skoj att se dig skriva sånt här... : ) fy fan!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Så vi rökte en feting, sen drog han bokstavligen åt helvete medan jag somnade om några timmar, vaknade, startade whoafönstret och skrev en text om det. haha, så jävla bra slut. Det här var roligt=)
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
hehe, kul att ni diggar. men lite mer utförlighet hade inte skadat! pz.
Grymt , !
I dont give a fuck , I dont care who you are , You talking shit about me , Now you Going to fare
Feta rim genom hela texten & lagom långa rader så allt flowar, klart en av de bättre texterna du gjort Kammel, du kommer på roliga & riktigt bra rim HELA tiden, som sagt, tror du är en mänsklig rimomat;) men fifan, denna diggas :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeeaaahhh this some good shit HAHA
Jag vill inte ha nån signatur här så därför tänker inte jag skriva nått heller
Lyricist
2006-12-11 18:54
Haha så jävla bra...Du kanske borde nyta nick med kreativ? Slutet var kul, erkänn att du bara satte dig ner och skrev i whoafönstret också haha. Får vara lite utförligare sen...Nu måste jag äta!
Texten är najs rimmad, och "wordig" nackdelen är väl att det är ingen speciell rad som sticker ut... men den håller en hög och jämn nivå! Bra storytelling 84/100!
Det är sjysst berättat och beskrivet. raden om Adam kändes rätt nödig (som att Adam enbart var d'r för att rimma) när jag läste den, men fattar nu att du menade "den första" Adam, guds skapelse? att texten inte är skriven som en "vanligt text" brukar vara utan med mer ojämna rader och avbrott förstärker känslan av att det är direkt från dina tankar, det är bra. jag hade väl bara problem med om jag skulle ta texten seriöst när jag läste den för det svängde lite fram och tillbaka tycke jag. Först verkar allt seriöst senkommer en rolig rad, jaja...
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
Bra som vanligt!
www.myspace.com/suspectrap
fy fan va najs du lägger jämt:P
Texten var helt okej.. Men jag tappar rimmen ibland.... Sen så låter de wack när du inte avslutar en mening vid rimmet, utan kör på i nästa rad.. Om du förstår vad jag menar? Har sätt bättre från dig dock :) Peace
Highfive anyone, anyone?
aight Niito, tack för åsikten.
kul som fan..mary jane som spindelmannen var as nice... nu vet ja inte ifall någon lagt något sådant innan men det var tjockt nice iaf!... kul och se att du fortfarande andas.... in :)
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Jag verkligen älskar hur du knyter ihop det här i slutet, det är framförallt därför jag diggade den här texten så mycket som jag gjorde! tog mig i näven och sa "det är Jag som är Döden- Det är inte din tid nu men jag har letat i timmar, efter nån Evy Olsson, känner du till damen jag söker? Jag sa; "två trappor ner tredje dörren från vänster" sa HejDå, stängde, öppnade igen & sa "DU Döden förresten - Vändningen till dialogerna här är sjukt roligt! (jag citerar som sagt bara vändningen, från "transportraderna") Resten tillhör slutet som jag redan propsat! Raderna i början var naturligtvis bra dom med! "info/ transportrader". Som var jävligt on-point med slutet. Dom fyllde upp syftet med dialogen med döden.. Som vanligt är du kreativ och har sjukt bra fantasi! Underbart att läsa Kammeltexter... Peace!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Moderator
2006-12-12 14:30
HAHAHAHA!
Det var tyst ett tag..
tills han svara;
"hit med kardan" tog fram weed och sa:
"Jag vill inte ha ett skit tillbaka- men snälla kompis sätt på C Ray Walz!" Så vi rökte en feting, sen drog han bokstavligen åt helvete medan jag somnade om några timmar, vaknade, startade whoafönstret och skrev en text om det. så tuuuungt
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
tack grabbar, djureri vi hörs. blä, mer ris och ros
Det är sjyst skrivet och du har finfin fantasi. För det mesta flyter det bra men ibland måste jag läsa en rad två, tre gånger för att försöka hajja hur du skulle flowa det. Jag skulle personligen slaktat lite stavelser på nån rad, försökt omformulera. Men kan du själv flyta dem så spelar ju inte min åsikt som läsare större roll.:) Har du några planer alls på att ta steget och spotta lite av d du skriver i micken? Hur som helst, alltid läsvärt och den är fet! Dock har jag har lite högre krav på dig mannos. Vet att när du blixtrar till är du mer briljant än så här. Pis n löv
Skönt som tusan att lyssna på Boney M och läsa Kammeltexter samtidigt, ett hett tips till alla discobögar där ute, hursomhelst: Detta var spännande läsning faktiskt. Du har ju skrivit någorlunda liknande texter innan, men denna stack ut lite mera, fasten jag egentligen aldrig fann en riktigt blyslående rad, däremot hade den en bra nivå genom hela texten, och jag ville bara fortsätta läsa. Förlåt Fader, jag har syndat, svurit i kyrkan, ljugit, mobbat och utnyttjat brudar på fyllan. Och jag kommer förmodligen hamna i helvetet.. men det har jag väl fattat för längesen. - Jag gillar hur du öppnar texten. Kort, enkelt, on-point och samtidigt riktigt snyggt rent tekniskt. Med andra ord, en fräsch fläkt redan efter 4 rader. Gillade även hur du förde dialogen med Döden. Även där visar du att du är riktigt duktig på att skriva, men även att du kan skriva trovärdiga dialoger också, nästan lite författarskap bakom det hela. Ingen petar Kammel från tronen... bara hans texter får mej att dissa så pass att jag nickar skallen i bordet ...aj. -H12
Ingen petar Kammel från tronen... bara hans texter får mej att digga så pass att jag nickar skallen i bordet Haha, cp. PlasmaTV
tack, kul med utförlighet. trikk, har inga planer på att recca alls nu, var ganska sugen för ett tag sen men nej. upp
Grymt grymt sa anikken. Har feber o lite allt annat men ja kommer tillbax med utförligare, kommentera gärna min :P
PLUS! *tempot (ett hundra meterslopp av ben johnson ON DRUGS) *rimschemat MINUS! *Töntigt och värdelöst slut och det är ingen hyberbol. Weed? Jesus kristus.... * Man tar dig aldrig på allvar, dina tankar kan jämföras med en yngling som precis har varit på sin första fest och haft "jätteroligt" med sina vänner och känner ett huldi behov av att berätta det för människor som passerar förbi.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed__ hehe ok, så vad tycker du om texten. skittema men bra tekniskt eller?
"himmel och pannkaka" haha så ful du är.så jag har sonat mina brott... för mina åtta- hamstrars död och incidenten med hororna på Cos - Haha incidenten :)fotbollslandslagets dopingskandaler - Crazy shit!tog mig i näven och sa "det är Jag som är Döden- Det är inte din tid nu men jag har letat i timmar, efter nån Evy Olsson, känner du till damen jag söker? Jag sa; "två trappor ner tredje dörren från vänster" - Hahaha, you're pure evil. Raderna som kom efter om weedrökandet med döden var också bra men dem här tog priset. Denna texten var verkligen sjukt rolig. Kul att du rör om i grytan lite med ett sånt här tema, vanliga våldsironi blir så tråkiga i längden. Mer sånt här!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Kammel Ja.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Riktigt grym text.. meningsfull och så.... det är nog så många känner innerst inne, och det bästa var att du gjorde det med humor.. Jag ska nog hålla koll på dig /Mr newbie
Jag vill visa världen...
Fett som fan sa gubben å daskade till frugan på magen.
haha, himmel & pannkaka. tack.
alltså... eiii, jag vill hooka det där weedet du rökte... tung text mannen, CALL ME!
nej, det heter faktiskt kradnan. tack Tsun, finns gotto m det, ska fylla på kortet snart, pz.
niiiice:D
tror det är det bästa jag läst från dig. får se om jag orkar ge mer utförlig kritik, men pungen kliar. fett avslut yao. spela in det annars skickar jag Soy-Soy på dig.
Lyricist
2006-12-20 08:01
Det här är en text som är skitbra i sin helhet, och får den där överdrivna och arga humorn, som på något sätt ändå känns som att det inte är meningen att det ska vara humor utan rättaresagt en självbiografi, som bara Kammelsmurfen kan. Började skratta mig tårögd inombord när dialogen med Liemannenkom, kändes verkligen som att du kan fortsätta med dialogen i timmar, för du har en fantasi och inlevelse som knappt någon kan matcha. Vi vet även att du är typ bäst på rim, men även fast detta är välrimmat, så lägger man knappt märke till rimmen och bara fokuseras på vad som händer i varje rad. När man kan skriva så, då skriver man bra. Skönt att se dig posta igen
Visst, allt var bra, förutom att du la den asplayade raden:suktandes efter Mary Jane som spindelmannen. Hur kan the Kammel lägga bait? Du får förklara nu!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
jag trodde helt enkelt att jag skulle komma undan med det, nej min son, jag visste inte och jag ber så hemskt mkt om ursäkt, om du får typ 500:- kan vi glömma allt detta då? säg det inte till nån, (jag vill inte att nån ska veta att jag baitar i stort sett all min skit..) pz.
glömde tacka föregående herrskap för deras värmande ord :)