Idiotförklarad - Höst
Jag har ännu inget passande namn på den här shizzen, men Höst.txt hette filen, så den fick heta det än så länge.
Har gjort ett beat till shizzen, måste bara få tag i en studio så kanske det funkar sen.
Kritik uppskattas, konstruktiv såklart!
Vers 1: Du bländas av solen som bränner och sprider sin värme och någon står alltid bakom dig med kniven i ärmen Sen blir det bara värre, om man ska förneka fakta för får nån en syl i vädret tystnar tystnaden och då förnedras alla Som stod bakom den nakna och gömde sig och det blir var man för sig, alla skyddar sig och glömmer dig Då får du förstå att... vi är uppfostrade för att vara nickedockor, äta mindre socker - göra rätt för oss För vi fruktar att åldras och står desperat som magneter och försöker tvinga tillbaka timvisaren. Är det värt det? Vi lever som sömngångare och försöker vi ta oss ur det blir vi kallade sömngångare Det är inte lätt att vara ung, man förstår ingenting blir man intalad, sen inramad som en prydnad för vi är "dom där" som påstås vara världens framtid de prisar våran utveckling, men lyssnar aldrig
Vers 2: Lyckan kommer, lyckan går, man svävar på lyckans moln men så fort man visar det så kommer nån och hyschar åt en För vi är lagom och ska hålla oss i schack annars kommer en självutnämd polis och flåsar en i nacken Det är ju sorgligt att så fort man släpper endorfiner tror folk man går på heroin och tvingar en tillbaks till Svenssonlivet så fort man lever livet, blir folk vansinniga, dom verkar tro vi lever för att dö som på medeltiden Men ändå står man där med antirynkkrämer blivit världens hypokondriker, och det är bara så det är För inget kan ändras, det har dementerats att vinden kan vända och det sägs att vi får skylla oss själva Jag tror inte på det, nej, jag tror på förändring vi kan förbättra vår mentalitet bara vi tror är möjligt Så jag står här glad i hågen och väntar på bättre tider och hoppas att inget tar mitt leende för efterblivenhet...
Reff: Man står för sig själv i ett läge där en vindpust gör att man ryser av obehag och förtränger sin livslust för man ser inte skogen för träden men ibland kan man skapa en illusion som gör att man ler emot solen som bränner Man står för sig själv i ett läge där en vindpust gör att man ryser av obehag och förtränger sin livslust man har lämnat sin själ igen men det gör vi alla för man ser aldrig vänner och kärleken med pengar i närheten!
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
|