Excentri - Det du lämnade kvar
Excentri, nu är jag tillbaka igen. Den här texten skrev jag häromdagen, när jag fick reda på att mitt ex. och killen jag älskar mest av allt i hela världen sitter häktad för ett brott jag hoppas han är oskyldig till. Detta är första versionen, där jag testar en ny stil, nytt rimschema osv. Det kommer också en version till under samma tema. Den som får bäst kritik och den som håller bäst i längden (rim,flow osv) spelas in och droppas i audio så småning om. KONSTRUKTIV KRITIK, TACK!
Excentri - Det du lämnade kvar vers1: Nu har allt tagit slut, så jag sitter själv igen Ett helvete, med minnen som sänker stämningen så egentligen, borde jag nog lämna livet Men nu har det gått så långt att jag är fängslad i det Nu i dessa hemska tider, kan jag inte sluta tänka För jag blir sjuk av längtan, när du lämnat mig ensam Och försvunnit iväg till din himmel utan änglar Jag vill hjälpa dig förändras, till den du var innan så du inte far illa på grund av din sorg Men när du vägrar bli hjälpt så försvinner min ork Så jag får stå och se på, när du dödar dig själv När jag inte kan få gnistan att glöda igen Min smärta består av skadan du orsakat Med alla dina lögner som verkar sakna slut Vi pratade ut och du hade kanske rätt Om att vi skulle skiljas åt nu när du hamnat snett refr: Mina tankar är hos dig Det kommer dom alltid va Så länge du minns Det du lämnade kvar
Mitt hjärta tillhör dig Trots dina lögner Så länge du minns mig som den du lämnade kvar
vers2: Rädslan som du skänker tar luften ur mig I samma stund jag trodde att jag funnit ljuset Men jag hade fel, precis som alla andra gånger Som vi delat samma ångest åt det som kallas ånger Alla stunder jag känt mig överdrivet övergiven Och suttit ensam och önskat döden ur livet Då har du kommit till mig och kramat mig ömt För då minns jag genast den saknad jag glömt Det finns alltid hopp, så jag ger aldrig bort Det som binder samman en vilsen själ med en fallen kropp Det kallas kärlek och den är din och ingen annans Fast man finner andra, så kan inget ta din plats Trots våra glada stunder känns det väldigt trist att minnas Dom gånger du slog din ängel och klippte mina vingar Du måste hindra ilskan och ändra din inställning Så du kan komma tillbaka, som den du var innan
Det finns inte tid till att ge upp!
|