Houman Sebghati - Undra om (prod. EKP) TUUUUUUUUUUUUUUNGLoftgångar, höghus, källargångar och trånga lägenheterdet handlar om vem du är, vad du egentligen står för och inte vad du heterdet handlar om misären vi hamnat mitt i verkligheten och utvecklingenonekligen handlar det om att det inte finns nått jobb på arbetsförmedlingenAlla tänker på sitt, ingen tid går till spillo för att ödsla på någon annano det känns som om varannan dag har gått åt och verkats helt i onödanjag knegar, offrar mitt blod, tårar, mitt svett är för van för att bli fuckedprövar mitt ord mot de fega, dag för dag de faller i taktsom sagt jag vet vad jag e kapabel till, medveten om kapacitetenmen varje gång jag tar till gatan blir jag nertittad av marjotetendet handlar om blattarnas utanförskap i arbetarklassendet handlar om bilden som alltid målas upp i aftonbladet och expressengör allt i min makt för att överleva och sköta mig banne migmen så fort systemet sviker, pekar de genast fingret på migdet e så här jag känner mig så säg mig varför i helvette e det ingen som hör migför allt jag kräver e frihet, min möda behöver ingen mer belöningbroder res dig begrav det förflutna och glöm de djupa sårenbroder den som kämpar för lycka kommer slutligen att få densyster förlåt mig för allt ont jag gjort men du vet det e dig jag dyrkarsyster skin för mig, låt oss dela på vår styrkabroder håll huvet högt man, låt ingen trycka ner digbroder sluta aldrig kriga, börja aldrig ge digsyster förlåt mig för all tid som jag låtit gå förloradsyster skit tills den dan du slutar blir kallad horaFrån chiles regnskogar och alper från karibiskkiska öarfrån öststatstäder, balkanstränder, jugoslaviens krigsherrarfrån tanzania savanner, kontinenten utan industriernavia kampalawa upp till gamla franska koloniernafrån beiruts ruiner från 24/7 festande i damaskusfrån Is Laisa portar, från medelhavets flyktinglussfrån kurdiska bergens feodal, från persens diktaturlandfrån arabiska halvön, från fillipinerna och thailandkom vi till..kyla, täta skogar och hundra tusen insjöarstora städer med labila gator där man sår vad man skördarvi kom till välfärden, vi kom till ett fredfullt folk med andavi kom till depressionen och ångest och där folk skiter i varandra så hastigt till modern shit man vi kom till kulturarv från bönderkraftigt svårt och passa in hur man än vrider och vändervi kom till främlingsfientligheten, myndighet och krånglighetervi kom till infrastruktur och rättighetsmöjligheterbroder res dig begrav det förflutna och glöm de djupa sårenbroder de som kämpar för lycka kommer slutligen att få densyster förlåt mig för allt ont jag gjort men du vet det e dig jag dyrkarsyster skin för mig, låt oss dela på vår styrkabroder håll huvet högt man, låt ingen trycka ner digbroder sluta aldrig kriga, börja aldrig ge digsyster förlåt mig för all tid som jag låtit gå förloradsyster skit tills den dan du slutar blir kallad hora