Johan - Klyschor i gråskala
Välkommen till Sverige! Ett land: där "inte pengar är allt" men om det vore sant är det ju självaste fan att du inte kan skänka en slant, till en hemlös och fattig som kämpar för att hitta någonstans att sova denna helvetesnatt. Men innan denne hinner tänka en tanke: på att fråga om pengar till några kex ifrån macken kan jag lova att du vänder på klacken för det enda du har i huvudet är femhundralappar din själviska brat, hur fan kan du säga att inte pengar är allt?
en klyscha sa: "kärlek är något som du aldrig får för pengar" till: Sveriges jantelag där allting går att sälja du blir dumförklarad; om du lever efter egna principer, inte tror på tidningar och på världen så som tv beskriver. Då är jag gärna egen och konstig enligt era regler och normer för det enda jag tror på i tv:n är sporten
men den största lögnen är att: "Lagom är bäst" för kan folk få hela tårtan, så tar dom den själv inga är nöjda med vad dom har fått så länge "mycket vill ha mer" och gratis är gott
jag är trött på vaga argument för alla konstiga klyschor det är ju knappast sanning... bara nånting ni tycker.
Våga vara dig själv, sträck upp en hand "ensam är stark" så länge du har engagemang
Oavsett om du håller med eller inte så ska du droppa en kommentar!!!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
|