Kontra - Stor, men alltid liten
Jag står här i badrummet framför spegeln, med en framtidsdröm Som sedan rinner bort i glömska av mitt nya ansiktsskölj Försöker odlar majja, men blir besviken när det växer upp potatis Jag är en storslagen pundare men knappst den nya Bob Marley Man tycker inget är hemskt för än det händer en själv Då står man där med sin stolthet, spottar ut den å sväljer den sen Det där har jag tänkt på länge, man är direkt ingen krigsherre För när det väl kommer till kritan så står man där i flickläder Man är stor i mun som Mick Jagger men är egentligen en fegis En blekfis, en kelgris som har en lika hög nivå som på lekis Men spelar tuff! För din släkt ser min kuk som en vandringspokal För både din mamma och syster använt den som ett andningorgan Det där är ju inte sant Utan jag sitter här vid datorn med en smörkniv och är krigsmålad Och roar mig med att peta upp en brödbit i bihålan Jag försöker ha stil, vara pimp och underground! Men jag kommer alltid vara typen som dissar parfym, och kör med Wunderbaums
Gröna å vita hjärtan som glöder
|