TeknikRapparna - Episode 02, Whoa.nu
TEKNIK RAPPARNA Episode 02-Whoa.nu INTRO: I andra avsnittet så har pojkarna flyttat ihop vid ett campus i Mockfjärd. De börjar skolan och lär känna varandra. Tidigt så hittar Jimsey Whoa.nu och Poly köper Kingsize. Hiphopen har flyttat in i deras lägenhet och i deras liv. Vid en första insyn på rummet så ser jag en gigantisk yta. Hälsar på Jimsey med att säga "Glaaaassigt" och sen byta. Han hade satt sin väska på den största sängen vid väggen. Och visslandes på Mange Schmidt så sätter jag mig på bädden. Plockar upp min laptop, ställer iordning mina fina möbler. Springer ner till kiosken, för det är nått att läsa jag söker. Kollar på tidningen slitz och moore men mina ögon fastnar. I en tidning med min radio idol Mange Schmidth som rappar. Kingsize magazine heter den och jag slickar på en glass. Träffar en nörd med glasögon som antagligen går i min klass. Kommer tillbaka till rummet och skriker "TJA", titta på detta. Ska fan köra stenhårt på hiphop för detta är det rätta. Mr.Jim Beam berättar om en internetsida där man kan skriva. Det hade tydligen inte gått så bra för han så han börja riva. www.whoa.nu för hiphopskrivare är det jag satsar på. Reggar polyphonic, stoppar in snuset och börjar skriva så hårt. Han Polyphonic ja bor med är ändå rätt soft kille asså, well ska ju ändå bo i samma rum med han 3 år framåt, Skolan är igång jag har redan haft min första lektion, den gick ut på massa...aa typ som presentation av rektorn, Har kopplat in datorn i rummet nu:D Dags för internet! Det jobbiga är att cs fungerar inte så jag har det inte lätt, Men jag hittade en cool sida tror ja, whoa hette den, provade skriva en text där..men ja var tydligen jätte keff, (kniiiirk) dörren öppnas, TJA hörs, nu är Poly här igen, han visar mig en tidning, kingsize? "DEN e bra min vän", Ok fett den ska ja läsa sen, Poly medan du var å handla,... hitta ja en sida som hette whoa..dom sa jag var sämre än andra.. så du kan ju checka in den fall du orkar och har tid med det, jag blev iaf skitsur när dom sa de var kasst som ja skrev ned! Aja, jag vet ju att ja ALDRIG tänker vara sämst på nått, Nu ska ja skriva så dom fattar att ja skriver äkta HIPHOP! OUTRO: Ja nu har de blivit medlemmar och tankar freebeats. Men dem har ändå en lång väg att gå. Mer i nästa avsnitt av TeknikRapparna! Stay tuned!
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
|