Det brusiga knastert
Nålen når vinylen, jag älskar det där brusiga knastert Och jag älskar Luther Vandoss sköna röst och ljuvliga takter Undrar varför man inte spelar glada låtar när man är nere och deprimerad.. Jag spelar endast sorliga soulbalader så jag kan gråta Tar det åt maj, känner det i själen, det skär i hjärtat men lättar på ångesten i bröstet så jag slipper bära smärtan Musiken hjälper mig genom dagen, när det är hetsigt och ruggigt Greppar pennan och skriver tills spetsen blir trubbig Poesi blir terapi, men för dig kanske texten är flummig Jag kommer ihåg bruna bitar och gråa moln, resten är suddigt När ni softar i solen en varm julidag tänker jag på att om det regnar idag blir det en ljuvlig start en mulen dag, då njuter jag... För regnet som piskar mot rutan förstår mig så väl Det är som den delar sina tårar med en gråtande själ Likt regndropparna på rutan rinner åren iväg Och genom alla dessa år är det konstigt att inte såren har läkt Mamma sa alltid, det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder Nu når nålen vinylen igen, jag spelar lite jazz och funk Fortfarande omringad av aroman från hasch och skunk Det svarta molnet ovanför mitt huvud består Så jag kan lika bra va stukad ändå av knudan i år igen, igen, igen och igen... Åren försvinner, tiden står stilla medan min framtid rusar Det är en ond cirkel som aldrig slutar, för jag är alltid Stukad! Dem säger att tid är pengar, men folk har inte tid att leva Livet är ett helvete sen dör du, så jag lever livet stenad Ändå är jag som en zombie, levande död Du hittar mig bland dimman, jag är nere men hög Klockan är 04.05... så jag tar en sista titt ut genom fönstret, på regnet och njuter av stunden Sen tar jag ett sista bloss och lägger huvet mot kudden Softar till tonerna av Delfonics ljuvliga takter Sen sluter jag mina ögon och somnar till det brusiga knastert
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|