Måndag
titta! där står jag och jag liftar i min ensamhet med tummen upp i vädret vill ha lift till min hemplanet då stannar hon och frågar- vart ska du ta vägen? hoppar in i framsätet och säger- vi ska ut i världen! ett annorlunda fordon, bilen va ju sällsam den drivs utan bränsle, men glider på känsla hon tittar rakt fram med händerna på ratten frågar vem jag är då visar jag mitt penna och mitt papper hon ger mig ett leende och vrider på sin växelspak och äntligen känner jag mig fri som en näktergal hon frågar vart jag ska, jag svarar jag vill få det modet modet som krävs för att lämna fågelboet jag känner mig redo, nu är tiden kommen kan sätta nyckeln i låset och jag kan vrida om den hon ler bara bredare, när hon hör mitt fågelkvitter och säger huvudsaken är att man har mål i sikte vi e snart framme säger hon och tänder en cigg jag tar ett bloss och jag känner mig pigg vågar jag fråga? vi är tysta tillsammans jag undrar vem hon är och lyssnar när hon andas men resan är slut och jag tackar för åkturen hon säger prova vingarna men himlen är gråmulen ville bara veta vem du var, min älskade vän men står vid vägkanten, ensam igen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|