ranch_cuckamonga - En fjärils vingslag
Efter ett flertal dikter på rad så kände jag att det behövdes en text igen, så här har ni den. Jag tänker inte säga som alla andra här att jag skrev den på en kvart, för det gjorde jag inte. Jag har helt klart lagt ner tid på den, sen är det upp till er om den är bra eller dålig. Enjoy! :) En fjärils vingslag jag sätter pennan mot pappret bläcket bränner så vackert jag lämnar ett avtryck av renaste guld det sägs att glädje föder glädje så jag försöker le varje sekund många gör det, men vissa för att rena sig från skuld det de missat är att äkta leenden kommer från själen annars blir det mest som sammanbitna tänder detta resulterar mer i ångest än glädje för det syns tydligt om du är en sådan som stannar eller vänder en blick ett leende ett ord tänk på att endast ett ord du säger kan vändas emot dig att endast ett leende kan få någon att gå emot istället för med dig att endast en blick kan brännas på riktigt varenda sak märks även om du inte tror det så… …är livet ett evigt kretslopp, allt hänger ihop på något vis// innan du dödar en fluga, så tänk på att den kan ha räddat någons liv en fjärils vingslag kan döda, men vi vet inte det när det händer och trots mycket möda, kan det vi byggt upp slinta ur våra händer men till er som vänder ryggen till detta, tänk till en extra gång för nästa gång kan det vara din mamma som påverkas av dina elaka gärningar för livet är ofta oförutsägbart som ett spel med tärningar ni försöker komma undan, men jag läser era tankar när en riktig kamp stundar, då börjar ni redan vackla för ni är vana vid att backa, vana vid att spela rävspel om ni så vinner på det ni gör så struntar ni i om det är fel lär er att livet inte alltid är en tävling för nästa gång ni hoppar på ledartåget kan det vara en hägring och då är det för sent att backa, då hjälper inte skallen hjärtat avgör om ni står eller faller ni snackar snacket, men om ni kan gå gången är en annan femma// så nästa gång: vore det inte bättre om ni stannade hemma? en blick ett leende ett ord tänk på att endast ett ord du säger kan vändas emot dig att endast ett leende kan få någon att gå emot istället för med dig att endast en blick kan brännas på riktigt varenda sak märks även om du inte tror det jag fattar pennan och öppnar upp min själ för världen när alla lämnar salen stannar jag kvar där med glädje vissa gör det för propps eller pengar, men jag gör det för känslan att jag får något att förändras, att jag gör något jag älskar inspiration får jag från allt som händer i livet från möten med nya människor och det händer från musiken men det värsta du kan göra är att sno föda från nån annans fat från någon där det är en tuff match nog att bara stanna kvar vilka som stannar när vinden vänder vilka som springer när elden som brinner bränner om man tittar riktigt noga, så kan man se det så tänk på det vid nästa leende
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|