dansandes i regnet (dikt)
Har upptäckt att dikter (utan rim för det mesta) är det som passar mig bäst. Det är då jag verkligen får fram det jag vill förmedla utan att behöva göra texten sämre för att den ska rimma snyggt. För jag är inte så bra ännu att rimmen bara kommer automatiskt :P här har ni i alla fall en dikt som visserligen är snabbskriven, men å andra sidan är varenda bokstav helt fräsch från huvudet... aja, whatever. Ge kritik gott folk :) även om vi förlorar så ser du oss jubla även om ödet går emot oss så ser du oss le vill du oss något så vet du var du hittar oss vi är där dansandes i regnet det som händer händer vi vänder oss aldrig om vi gråter inte över spilld mjölk ...utan surplar upp den från golvet istället oavsett om vi har tät dimma framför oss så blickar vi framåt oavsett om det blåser upp till storm så spelar vi badminton vill du oss något så vet du var du hittar oss vi är där dansandes i regnet försök sänka oss vi faller inte ens om ni så puttar oss nerför ett stup vi reser oss upp, borstar dammet av axlarna för vi vet att vi vinner oavsett hur allting slutar vill du oss något så vet du var du hittar oss vi är där oavsett om det regnar, riktigt öser ner så dansar vi i regnet för vi vet att vi vinner oavsett hur allting slutar //ranch_cuckamonga - din termos i gryningen ;)
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|