Flickan.
A true story, told every day. Hon öppnar sina ögon och hoppas, fast hon egentligen vet Att hon inte alls har drömt de senaste månadernas inständghet Mycket riktigt, den fadda lukten och den stickiga filten Som aldrig lyckas värma, speicellt såhär på vintern De avlägsna stegen som klampande närmar sig i korridoren Känslan av handen som krampande känner på såren Försöker minnas; kemikliers dunkel och kniven mot sin hud Fan! Orkar inte höra, gömmer sig, bort från alla ljud Men täcket slits undan och såren på armen blottläggs igen "Men vad har du gjort? Varför gör du så här min vän?" Hon orkar inte svara, fan, inte en gång till Så hon drar täcket över huvet och ligger tyst och still Om hon bara inte märks så kanske hon inte existerar Blundar hårt under täcket och hoppas det fungerar Kanske det funkar nu och de lämnar henne ensam? Men täcket slits bort igen och tabletten räcks fram Hon tar medicinen som snabbt smälter i munnen Känner hur själen isoleras och välter i avgrunden Skulle hon slå mot marken nu skulle inget kännas Vreden kokar som en gryta med lock, hon vill hämnas Glömmer snabbt tanken av kemikalien i hennes blod Allt är som det ska va' när hon inte orkar sträva emot Låter sig ledas ut ur rummet till dagens aktiviteter Frukost, terapi, dötid och onödigheter Hon känner en känsla tränga fram djupt där inne Hon borde vilja fly, men orkar inte Försöker få bilden av friheten visualiserad Men ett enda ord ringer: Institutionaliserad. Vårdare blir vakt, blir plit och en suddig fiende Oberörd kastar hon glaset, svagt leende Missar skötaren med en knapp centimeter En kaskad av ord och allmänna våldsamheter Nålen under huden, snart är allt förbi "Snart får jag sova igen, snart är jag fri." "Flickan är ju galen, vad ska vi göra? Vi har försökt att prata men hon vill inte höra, vi har gett henne tabletter och mer terapi men hon bara tjatar om när hon ska bli fri." "Hennes frihet är synonymt med suicid, nej vi får nog fortsätta och bida våran tid. Flickan blir inte frisk hur gärna vi än vill, Vi får nog ha henne kvar i ett år till."
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
|