när allt känns hopplöst
Här kommer en text som jag skrev i en down peroid för ett tag sedan. Har legat o skräpat ett tag nu, och jag funderar på att recca den. Vill bara höra några kommentarer och synpunkter på den. Vers 1 --------- Allt e bull, mega kaos, som en salig blandning// ..men de onda vinner, tvärt om som i sagas handling// .. allting känns hopplöst och ingenting e som förut// ..står bredbent i duellen fastän allt mitt krut är slut// ..på tunn is, står jag ensam börjar känna vattnet// orkar inte bry mig längre, vänder kappan knäpper knappen// ..ger mig in i mörka tunnlar för att hitta ljuset // hoppas på o finna det,men skymtar endast bittra slutet ..för om det inte finns nån gnista kan ja glömma glöden// men lyckas ändå bränna migsom häxot när de döms till döden// ..gapar, tappar hakan, fast jag själv har skrivit svaren// står och plaskar vatten kommer aldrig riktigt ut i havet// ..kommer inte vidare e alltid fast på första rutan// osäker på att ta det stora steget här som början slutar// ..kanske dags att dansa sista dansen här o nu// blir allt för sugen på att veta vad som händer efter slutet Vers 2 -------- ..känns som alltid klockan spurtar när man lever kul// ..sen pitchas allting tråkigt ner o allt e som förut// ..vill gärna hitta i min ekilles här på allting bull// men bränslet i min motor börjar sina som förut va full// ..har ingen värme kvar för kärleken har fryst till is// det känns som alla broarna e brända, och jag pallar shie// .. har alltid velat vara all till lags men det skär sig alltid nånstans och blir aldrig riktigt bra (suck) ...tiden rusar snabbt förbi och allt går vidare// fast det brukar finnas mycket knas o mycket lidande// ..mentala svackor, som jag vill så gärna övervinna// får inte ihop mitt pussel för det fattar allid några bitar// ..vill inte knata runt och vara less på allt// vad ska man ta sig till när hela världen känns så kall (kall!) ..ser många mänskor försvinna som förut va nära// går ett annat håll i livet, nya vänner, nya vägar// ..försökt o kämpat länge för att lösa livets knut// men svaren hittas sällan medans frågorna tar aldrig slut// /Max
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
|