I ett sista försök
Försöker få ner allt, allt som gör mig tankspridd tanken som väger mest, är tanken om min framtid En framtid där jag hoppas, att du är inblandad Ett tillfälle där du och jag kan vara tillsammans Du är unik, med en helt egen karaktär På sättet som du pratar, lyckades du fånga min själ Om det ändå bara vore så enkelt Om jag ändå visste vad du kände och tänkte Jag kan inte läsa dina inre tankar. Dags att spegla verkligheten, dags att hålla andan Ett sista andetag, ett sista försök att inte falla Allt som jag velat, allt som jag önskat drömmarna försvann, när allting hade mörknat slut, som den sista droppen som runnit från en istapp fick inget försprång, så sanningen har hunnit ifatt sanningen att jag inte funnit modet än Står i spöregn, i väntan på sol strålen Sanningen är att du ändå aldrig skulle förstå Hur mycket du än vill, vad du än påstår Behöver du hjälp så sträcker jag ut handen Vill du veta hur jag mår, fråga mig nu för nu har du chansen Förstått att mellan dig och mig, det finns en viss gräns men om vi båda försöker, kanske vi kan mötas där i mitten Ännu en gång fick du mig att tappa hela förståndet hoppas du lyssnar och ser, för det här är sista gången.
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
|