Apebrain n' Kontra - Veritas är deppig
Apebrain Har känslor stängda inne i mig men hittar inte ventilen Har så många slag jag vill ge men ser egentligen inget i det För ur min vinkel är tiden den bästa livs nyckeln Om man vore någon annan än mig som plockas isär som bitstycken misslyckande totalt att göra någonting bra från den dag jag först sa att jag älskade den du var, så hej då… jag ger mig av för du vill inte veta av mig, om du verkligen hade vetat så skulle Du inte vilja pratat med mig mera Aldrig nudda mina läppar så ivrigt ömt Aldrig kramat om mig tills själen blivit tömd Aldrig skulle du ha funnits i mina drömmar Aldrig skulle du laga själens sår med dina sömmar så varför dränka dem med saltkristaller ifrån ögat Och skada mig för livet, med hat fyllda ord igenom örat Jag blir galen när jag tänker på livet utan livet Så jag försöker leva livet, men fastnar i mörkret när jag strävar mot ljuset, så blåser någon ut det Och röken försvinner och löses upp tillsammans med mig nu ska jag somna in i drömmen och hoppas att få se dig Kontrish Veritas sitter hemma och han går alltid ut För att hämta posten och flörta med sitt tidningsbud Och för att drömma om bygget av hans fritidshus Där han ska ljusa gardiner så det blir riktigt ljust Där ska också hans vänner spela poker Men det är då tiden på dygnet när Veritas redan sover Egentligen har han inga vänner, men han vill inte veta om det För hans vänners skratt från pokerkvällen blir minnen för hela året Men ensamheten kom med natten, men det är inte lika viktigt nu För idag är en ny dag och snart kommer hans tidningsbud Men plötsligt insåg Veritas att han inte hade nått att leva för Och när han väl funnit lyckan då är Veritas redan död Så en dag närmade sig rakbladet pulsådern Hans fattiga namn glöms bort men ambulansen blev en kostnad för sjukvården Han visste att ingen skulle komma på hans begravning, han tänker nog att alla är falska Men på begravningsdagen stod där en liten skara på tio man, väl samlad
Gröna å vita hjärtan som glöder
|