Crew - Så kan det gå... (34 rader)
Alla behöver vi tid för oss själva, stunder att mogna under Om vi tog vad vi behövde tror jag det skulle ske stora under Ibland sätter jag mig ner och går igenom mig själv Inifrån ut, tills jag kan se på mig själv... Jag ser en Dalai Lama med ett uppräckt mittenfinger En livskonstnär, som klottrar på sina minnesbilder Omsluten som en innercirkel lever han i trygghet Hans krets är ett palats där han känner varje byggsten Denna man var pojken som älskade leka med plastpistoler Men som kom att växa fram till sina fredliga ambitioner Klarar sig bra, nöjd med vardagsmat på sitt fat Förbiser all varning för hat, går ut och svarar på tal Far till ett barn, en dotter jag ser att han lever för Och drömmen är större än någonting han ser och hör Tar mig tid i den tagna stunden, för den jag ser Lär bära på sin hemlighet längst in i sin identitet Vet inte varför jag vill hitta skatten eller hur det går till Har gått ett halvt varv, nu går jag utifrån in... Ja, det är lite jag kan göra, men det lilla är så mycket Så jag fortsätter att tycka så som ingen annan tycker Det finns bara en sak för oss alla att göra med fröen Fast man vet att det slutar med att döden tar skörden Däremellen växer allting, och den växtligheten Bär vi med oss i vårt liv, en oändlig seger Så fastän vi alla må bländas av hans slipade lie Skall vi leva ut En sång till modet av Mikael Wiehe Det krigas i tiden vi lever, och det krigas för krig Varje minut borde vi stanna och säga vila i frid Fast dessa offer inte kan känna hur vi saknar dom Kan vi enkelt genom snällhet bli änglarna vi pratar om Jag fördömer inte krig i strävan efter världsfred Utan vill utplåna krig genom att förspråka kärlek Så, såg jag till att jag fick tid för mig själv Och så kan det gå när jag skriver en text...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|