skola - trött
Text till svenskan i skolan, vet att det är lite osammanhängande men tips för att förbättra den? lite konstiga vändningar men som sagt inte helt genomarbetat :P Första sidan: Tro mig, jag har en själ, tröttare än du varit någonsin Gråter när min livseld dränks i tankar från vår tid Jag vill ta nya tag, vill vakna tidigt varje morgon Gå ut på en promenad och se på alla levande skuggor Som bleknar så fort molnen kommer för att gömma solen Dem blundar för känslor som jag sprider med mörka ord med Precis som mig, så vet dem hur det är, livet är en misär Och jag lär mig leva i tiden den dag jag vet vilka vi är Jag vaknar upp varje dag, utan en tanke på att leva Så jag gräver ner mig i täcket och hoppas att sömnen helar För jag har tappat min lust, är inte sugen på vår goda honung För man kan inte le när men är krönt till odågornas konung Ingen vill va som mig, och jag kan förstå varför nu Men det gör mig ingenting, för känslorna förskjuts Tills dem inte längre finns, jag lever ett liv i tristess Så jag håller min käft stäng tills mitt ego har växt Som sagt känslor finns förskjutna någonstans Och ska lära mig leva som att inte imorgon fanns Ta mig upp över ytan, och suga i mig livslust Och då ser jag mig själv leva livet jag vill tids nog plingeling rader: Jag kommer att förvandla vintern till sommar Mörker till ljus, och mitt frö till blomma Jag ska aldrig dra täcket över huvudet Jag ska lära mig leva för det jag har är så mycket mer andra sidan... ta mig under dina vingar jag är mörkrädd och ensam tvingar in hopp i min kropp om att världen skämtar men jag lämnas med misshandlad själ och utan livslust men tidsnog ska jag fina livets alla fina sidor och dela värme med alla inom samma tankebana jag trodde jag var slutkörd och kunde inte ana att just du skulle tända lyset i slutet av tunneln hålla mig flytande vid liv från botten av brunnen till toppen av världen, och tända min själseld och bevisar att glädjen kan infinnas även om man är nedstämd flyter på mitt livs rus och jagar drömmen längst innuti och ser förbi religoner och gudatro, men vill ju bli nånting ni ser som en god människa, fast ändå vägra böja mina åsikter och inte få gå där jag går jag mår som jag mår, och lever livet efter egna regler upplev detsamma genom att bara leva livet och lär dig hatar aldrig någon som inte förtjänar mitt hat nog Säger fina saker till er som egentligen ska vara hatord men släpper ibland iväg kommentarer som bomber av ånger men visar sen hur fel jag hade igenom mina sånger text på papper fövandlas till stämmor ifrån halsen agerar på kallet, och vill inte mista sista chansen Mina känslor stängdes inne och ni vet hur hemsk det är I ett rum med vare sig fönster eller dörr och svälter ihjäl Är innerligt kär men jag delas isär och låter mig andas misär Jag vill inte ha det så här, så jag fäster min snara, farväl
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
|