sagan om kvinnan på porträttet vid min sida.
skriver i blocket, suddar ut, knäcker pennan och kastar pappret// men ångrar mig å suckar djupt för egentligen så passar tanken// så början blir likadan men denna gången så fortsätter ja skriva// men kommer inte på nått å jag sneglar på porträttet vid sidan// det föreställer en gammal dam med rynkig min och en tom blick// som aldrig sagt vad hon velat å levt ett ynkligt liv som egoist// i brist på annat då hon levt ensam å uppfostrats med missbruk// när hennes far var i sin egen värld efter att han förlorade sin fru// och hon var ändå bara barnet, men äldst i en stor syskonskara// hon gick i sin fars fotspår, har hon minnen så är de nog misserabla// tvister vardagligen då en packad far kom hem sent på kvällen// dom levde i svälten, ville nån ha en bit mat så blev det bältet// faderns sista dagar närmade sig, flickan har blivit en ung dam// sliter hela veckan på ett fält för mat och läser bibeln på söndan// starkt troende men också starkt beroende, har alkohol i blodet// jobbar ändå men en brödbit & soppa är allt som står vid bordet// delas på dem syskon som fortfarande finns kvar i nuets dagar// kvinnan flydde till sist och kom aldrig hem igen och så slutar sagan// ännu en gammal text jag hittade nu.. över 2 år gammal..
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
|