RMK 2 texter
Droppar sällan nått här.. men här är två texter jag skrivit den senaste tidnen som förmodligen inte kommer spelas in.. men lite respons är inte fel iaf
Block och vässad penna:
- då var man här igen, tänkandes med block och vässad penna vilse bland orden i texten när dimman är tjock och vägrar lätta famlar i mörker söker efter ljusets kalla låga men slutar i ensamhet, välkommnas av tusen salta tårar när slutet kallar på mig, fastnar fängslad av regnet sjukt va andra säger, och jag tänker inte längre lyssna på vad alla såkallade vänner säger och ska sanningen fram, har jag aldrig älskat dig heller jag fattar nu, att de som fanns, de vi haft är slut (allt!) vill ta mig ut, men stannar och tänker på allt som du sagt! just ett vackert slut, eller kanske en början men du är inte verklighet så varför sörja jag är fast i drömmar, vill dela min kärlek med nån som besvarar den på samma sätt som jag har lärt mig att älska, nu är jag kedjad i tankar om frammtiden men vaknar, för en som du finns bara i mina fantasier
när lågan brunnit ut och tårarna slutat falla hittar du mig likblek som en våldnad utan karma för när hoppet har dött, skrattar änglarna på molnen tittar ner på min skugga som om dom längtat att slå den då var man här igen, med block och vässad penna oftast ensam och nu skriver jag till alla dom jag älskar dom jag aldrig träffar, dom som känner mig och alla andra förklarar hur jag mår, men ni kommer aldrig fatta ja tar musiken som flyktväg när själen är sliten i stycken dränker jag mig i toner för att finna livets syfte
16 bars tankar:
mina minnen svämmar över, tankarna får övertag och boken om mitt liv är än så länge kladdar på lösa blad jag har vandrat sökt en dag, då jag slipper anpassa mig och vänder mig om för att se ett liv jag aldrig fattade allt va soft i början, när jag skrev texter skrev de jag kännde hela tiden blev jag bättre men lyckan vände ryggen till och lämnade mig i stormen med piskande vindar och minnen som fick mig att känna ångest tackar alla som hjälper mig stå på egna ben utan er är ja va död, vill att ni ska veta det den här är till dom som aldrig tröttnar, som vet hur man har det som ger mig chansen och som följer mig i graven men även till dom som som väntar på en bättre tid ett bättre liv, "ett bättre liv", ett ställe för dom som kännt hur skit tagit deras bästa bit från deras glada känsloliv och till skiten jag gått igenom fuck it, rest in peace
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
|