Crew - Skriver av mig själv ikväll...
Får lust att visa vad som händer, vara informativ Slipa stöttestenar för den sanna diplomatin Men jag kan inte ett skit, påverkar knappast Fast jag gör en låt, hård som vår gråsvarta asfalt Eller skriver en droppe till havet ingen seglar över På land jagas bara mera klöver, extra feta löner Och varför skulle jag vara er dagstidning...? Skriften som säger att ni är en fara för framtiden Ni, ni, ni... Själv är jag så äckligt perfekt Nej, jag bara provocerar på mitt uppkäftiga sätt Sätt dig ner med mig, och be för fred med mig Fast du inte vill för att Gud inte finns, och du tycker att så mycket är fel med mig Stimuli blir känsla, känsla tanke, tanke handling Handling intryck, intryck ändring, det stannar aldrig Själar och tid går inte samma rutt, men kortfattat Vill jag bara säga att ingenting är bortkastat Natt och dag i samma stad Både sommar och sol och vinter med snöstorm När stadsdelar skiljs åt av mintgröna rökmoln Inte enbart mörkt på min famlande utsikt Också mitt livs minsta, men även vackraste ljusglimt Följ med mig och möjligheterna på smekmånad Vi syr ihop ett svar av alla ledtrådar Öppnar dörren till början på försöken Då är ny kunskap det första jag behöver Stödet det andra, glöd har redan samlats Det tredje blir slump och öde när de blandas Ögonen har stannat på en längtande mikrofon Som jag sist och slutligen ändå sliter blicken från Låt oss gå ut, kölden ger mig en örfil Värst vad det virvlar nu när flingorna har snökrig Vissa rör vid min kind, smälter snabbt Jag är väldigt varm Känner att det är för stunden För sekunder, det är äckligt kallt Jag vill skrika ut Visar du vägen...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|