Crew - Konversensation!
Dagdrömmen: Vi är samma slags offer, har samma saker vi rättar oss efter Likartade tunna drömmar, vi är nog de enda i kretsen Som håller orden så viktiga, som har detta intresse Nu byter jag tåg på livets resa, någon som du stämplar biljetten Nattdrömmen: Jag svarar genom tårar som förvandlas till en text Jag är nog den du tror jag är... och allt för inåtvänd kämpar jag mot alla dessa uttjatade minnesförlopp för sådan är jag... i mitt nuvarande sinnestillstånd Dagdrömmen: Kan inte se dig i ögonen genom texter allt för tårfyllda Känner inte dig, nog hur du och en bekväm värld är åtskilda (hackiga småtimmar) Mentala årsringar kan ruttna, ett infekterat hjärta bulta Så gör man både rätt och fel fast ingendera verkarfunka Nattdrömmen: Jag målar bilder med färger av ord och fruset blod För man säger att en bild säger mer än tusen ord Men en blick säger mer, men du kan ju som sagt Inte se genom mina tårar... och där faller det platt Dagdrömmen: Pladask intill madrassen på asfalten, när jag flyttat ut Mot en hotfull utsikt, det hela ger ifrån sig tysta ljud Två idioter som klättrar mot himmelen och räknar millimetrar Missförstå mig... Vi är allt annat än tvillingsjälar Och fast jag inte ser dina ögon kan jag ha ögon för dig, så våga hoppas Se dig omkring och tänk dig någonting annat... Det kan åstadkommas Vi hittar kanske båda en plats som ingen annan förstår Jag har redan sett ett ställe där det aldrig var mörkt, så vitt jag kommer ihåg Nattdrömmen: Det finns olika vägar till himlen men vad tjänar det till Att välja den rätta när den vägen är mindre Mycket svårare, det är därför jag inte satt upp några mål för mitt liv så att jag inte blir besviken om inte målen nås Jag tror det är det som skiljer oss åt, uppgivenheten Hopplösheten som jag bär på som ingen förstår... Men det som förenar oss är sättet att uttrycka sig på Tankeverksamheten och orden.. Men mycket förgås man finner inte nyckeln till låset, till den trånga porten för jag har också sett mot platsen, precis som du gjorde
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|