Crew - Fortsättningsvis (24 rader)
"I´m only 19 years, but my mind is old" Armbågar ovässade, jag lyckas ta mig fram ändå Om inte är det kanske så att det är min styrka som jag faller på Då man tränar bort sitt liv kanske man blir stjärnspelare Och den som tjänar fett med flis har chansen att bli världsledare Jag vill gärna bli båda två, men fast jag tränar och knegar Vägrar jag beskära mer än min del av kakan och därför kan jag bli utan allting jag förtjänar och sedan gå under medan jag bara får äta upp det där jag sade om att kärleken segrar ... Det är exakt vad jag gör, svettas ner mot min fryspunkt Men du kan inte ana hur jag sedan vårdar orden jag spyr upp Blytung förgäves när det kommer till kritan… Men dit kommer det aldrig så jag får softa och skina Vägrar hoppa åt sidan, vägrar knuffa undan andra Där jag går är det fint, tänk om man skulle kunna stanna Det är dags för vägval, känner mig klyvas igen Kämpar, spelar hjälte och martyr för mig själv Sprider bot mot ignorans, sprider en nyttig pandemi Där jag står för nedrustning och så flyktingamnesti Vi är kanske en och samma, men inte är vi eniga Ni är min goda sida när den flytt sina värderingar Det finns många orättvisor, som fortsättningsvis Kommer få mig att skriva vidare tills ord väcker liv Behöver inte välkomnas av omvärlden Men den bör känna igen lugnet, innan sitt stormväder
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|