städa rummet
jag ställde mig upp, klockan var elva slagen/ jag ville inte vakna till denna jävla dagen/ hela min själ va tagen, i besittning av min moder/ med metoder gamla som klenoder/ hon stod där på mina kläder och skrek: Jävla unge!/ hon skällde högre än hundgården när hon utbrast: städa rummet!/ jag kan inte undgå den där pulsådern när,/ hon tjatar om att alla ställen jag är på, lämnas stökiga/ slängda ölburkar, cheezdoodles och brända lökringar/ jag förklarar att jag gör som min bror, följer hans motto:/ sova, äta, skita och älska bland dammråttor/ hon svarar: men nu måste du orka plocka bland burkar, tv-spel och pissiga kalsonger/ jag håller på att storkna bland snus-stockar, tubsockar och pizza kartonger/ när dagen gått är jag som Petter, har nästan koll på saker och ting/ varje sak är på sin/...plats och fast jag inte alls har lust/ måste jag säga: det är skönt att slippa leva i ett hav av smuts/ jag vet att det blev jobbigt upplägg på raderna och ber om ursäkt på förhand...men vad tycks för övrigt? Desdichado
life is a motherfucking rollercoaster so I'm starting to consider the farfarsbilarna
|