Crew - Raplyrik!
Fick lust att fokusera på lite rim och flyt som omväxling till mitt allt mer poesiinriktade skrivande. Skrev till da Rockwilder instrumentalen... BlaO!
Jag hängde och drällde, nu tänker jag längre Tar mig an mer och blir bara bättre och bättre Har texter som knäcker så släng er i väggen Och lista ut vad jag häller i bläcket Stämningen växer, ni känner effekten Musiken skall pumpas i gränder om nätter Den smäller på käften, då växer respekten Är inte David, men jag sänker än jätte Sträcker ut händer till människor som svälter Fast det finns en ångest som skräcken betäcker Sätter exempel och väcker upp känslor Som hjälper fast du kanske stjälper och välter Gnäller och skäller på dem som bestämmer Klart man vill slippa se fängelsestängsel Förtränger och stänger ut skrämmande länder Hitta mig politiskt, se längre till vänster Vi svänger och vänder för trender de sänder Det här tar inte slut, för det gäller en kämpe En hjälte som enkelt skänker er tecken Från platsen jag bor på, mitt hem och mitt tempel Har vänner i mängder och känner en ängel För att få resa mig ur askan så tänder jag elden Släcker och fäller, spräcker och spränger Svikare, jag firar inte sjätte december Men lägger mer läckert än den perfekte Och man får ju bara det som man sträcker sig efter Är hellre med gänget och sätter det fett, men... Bland dessa 6 miljoner, hur väljer jag sättet? Jag tänjer på gränser, på längden och bredden Utmana, sluta i sängen på bädden Med jämmer och käbbel, bängen och rätten Hamnar även de goda männen i celler Yo, väldet de sväller med tjänster och nämnder Jag är kvar som den slitande drängen på ängen Slänger poänger, å glänser och blänker Älskar min fru och är snäll emot henne ML-rebellen, som bäcken och älven När jag flyter fram till sista strecket i häftet Bränner upp stället och hjälper de sämre 40 rader bounce, yo det räcker för kvällen
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|