Crew - Du gillar inte det här. [Spoken Word]
Många bygger upp texter Bygger upp med texter som med legobitar Det de flesta satsar hårt på är en demoskiva Många demoskivor är inte värda sina teorier Det man säger, inte värt det man skriver Värdelös, eller är man värdefull? Full är berusad, lös är fri Jag väljer att vara fri som en kärleksstund Fast jag är fast kan jag slita mig loss Skriva mig loss från saker jag genomgått Tack vare mitt legoslott Ens drömpsykos, ens önskemål Jag hör musik som inte kan överträffas Läser texter som förblir bättre än mina Målar bilder som bara förstör duken Ser filmer om allting jag inte får uppleva Springer ikapp med dem som är snabbare Filosoferar bland bättre vetande Bygger med tummen mitt i hand Ser en besvikelse i min spegelbild Jag hör musik som förgyller min tillvaro och ger mening Läser texter jag lär mycket av Målar bilder för att det känns bra Ser filmer som visar mig andra världar Springer kort sagt snabbt Filosoferar på mitt sätt Bygger på fast det är svårt Ser en person jag älskar i spegeln Det var kallt, och vi frös allesammans En strimma värme genom kampens anda Var kunde man få värma kinderna Ingenstans Det visste man Vinsterna var onårbara Jag log mot skaran Glädje av slagord på gatan Bara det att Tidigare kände jag mig skamsen Det skamsna kvar i mitt bakhuvud Jag hänger med i kampen Kanske för alltid Bara det händer något Ställer frågor, tänder lågor Det är kallt fortfarande Jämmer, plågor
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|