Crew - Överblivet från textterapin...
Jag tycker så om att tycka synd om mig själv En text till, aah, nu kan jag lyftas igen... Se en bröstklump med vingar, alldeles strax Flyga bort med hat för det jag aldrig har haft Samlar min kraft för försvunna år som har hunnit gå Flera varv runt den lilla pojken som sjunkit lågt Stått upp på tå för att få se över kanten Blivit förskräckt, tänkt i bläck och blottat tanken Offrat chanser, men hellre både njutning och pina Än jämngrå tråkigheter, som slutligen isas Visst tror jag på en världssjäl, men jag verkar inte vara en del av den när jag står vid detta vägskäl Ställer mig mitt i korsningen och ser på stjärnor Djävulen erbjuder sitt, men jag har större egenvärde Alla riktningar är likartade, så kusten är klar Höger, vänster, framåt, nej jag lättar uppåt med fart Jag tror fel om jag tror att jag stiger mot himmelen Kunde bara se allting som finns, i en liten förnimmelse Vi har alla sökt himlens änglar, men... Nu borde vi vända om, tro mig Vårt mål finns i det goda i människor på jorden Vill ändra på tonen, för det piper monotont Nå stjärnorna och motbevisa horoskop Jag har sett mindre än dig, det gör ingenting Jag har sett mer än dig, det har ingen skillnad Inte fånge i ångest, håller bara på med nånting jag måste Säg förlåt, men spring undan när jag kommer med korset All hjälp var i underkant För de lyfte upp en man som njöt när han ramlade ner... Han var hennes bumerang Men skulle han komma tillbaka om hon någon gång kastade fel? Ögonen ville vara stängda, han tog det som amfetaminbrist Och doserade sig själv en timmes adrenalinkick Igen, igen, igen och igen, stängde ut omvärlden Hans livsverk var vackert, men bara för konstnären
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|