[OSH] Kontra - 3 världar
Känner hur artisten dör ut och inte längre är någon storstjärna Jag ville sväva i min egen värld men samtidigt vara jordnära Glider in i min första värld, där jag förförs av blocket och pennan Är borta som fan, men det är ändå här jag känner mig hemma Jag tar ett bloss, åker in i den andra världen som passar Kontra Plötsligt ser jag min drömtjej, önskar att jag inte hade somnat Ser min kvinna! Hon är en drottning som lever i bland oss Medan jag är en fallfärdig kung i mitt sönderrivna sandslott Såg min kvinna röra sig likt en drottning i folkmängden Jag var som en trasig kung och under ytan sov hämnden Jag spelade farligt men i drömmen kunde jag få full jackpott Jag är mannen som drömmer om tjejer men har aldrig haft nån Mitt medvetande sover nu, men mina tankar vill springa iväg Vill drömma att jag glömmer att verkligheten ser ut så här Springer tillbaks till drömvärlden där sunt förnuft inte existerar Där jag kan briljera och göra allt utan att behöva reagera Sen sitter jag och reflekterar över saker jag borde ha presterat.. ..i den riktiga världen men nu är det för sent att agera Missade mycket av livet när jag drömde mig bort i min tystnad Nu sitter artisten här med en psykolog som försöker att lyssna Går på möte varje vecka, får prata med andra drogmissbrukare Vi lär oss att börja om och inte fortsätta därifrån vi slutade Min tredje värld får bli döden där jag kan sammanfatta mitt liv Och komma underfund med att mina drömvärldar bara är skit
Gröna å vita hjärtan som glöder
|