Crew - Enkla rötter... (22 rader)
Det var i gångna dagar några kriminella gäng Som ville sluta döda och inte hälsa hem De sparade på krutet, utvecklade en kampform Som på sin höjd fysiskt kunde lämna en andfådd Den var flerdelad, man fick själv välja gren Och det gällde att ligga i om man ville hänga med Just dessa killar i just dessa gäng Hade en kreativitet som kom att förändra dem Våldsbrotten fortsatte, men det fanns alternativ Fler sätt att få respekt, cash och sann energi Så många gjorde upp och tvister löstes efterhand Att man tävlade utan våld var ytters relevant En helt ny kultur uppstod… En ny väg ut ur ghettot för en växande ungdom Dag för dag, rad för rad, burk för burk, fattar du det? Scratch för scrath och såklart för varje matta som slets Då så, skratta inte åt min grovt förenklade version Om den kan säga någonting till en endaste person Så är jag glad, bara bra om man skrapar på ytan Det kan få en rad hiphoppare klara att dyka Ta det med en nypa... Extra allvar Du tar del av kulturen, men har du tänkt ta ansvar? Jag skiter i äkta, men inte i tidernas värsta skämt När jag ser vissa skapa sig problem för att en dag få stå på scen vill jag bara battla ut själva battlandet Kärlek till hiphop, både idag och back in the days...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|