I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Knackiiish - När dröm blir verklighet

Vår Hiphop - Lyricism

   
Rappare

2006-01-22 18:27

Knackiiish - När dröm blir verklighet

Sho vill ha lite comments på denna...har redan kickat in den o enligt folk så blev den soft...men men va tycker ni om texten?
Pejz


från att ha varit olydig och belastning för staten\ så greppa jag micken o tog tag i saken\
lärde mig kicka och hitta de rätta\ ursäkta för allting som jag gjort\ men jag hitta min väg o allting gick så fort\ öppnade min port o jag hitta de där som jag alltid har saknat\ min hjärna har vaknat o visar mig vägen\ bort från det onda jag hitta mitt ljus\ nu vill jag sattsa när jag äntligen hittat ut\
depprisioner e borta, dom flög bort me vinden\ jag kännde en bris smeka på kinden\
de va mitt tecken, de som ledde mig bort\ som fick mig att in´se att livet e för kort\ för o kasta bort\
musiken blev passionen den struntar jag aldrig i\ den blev de lilla extra, pricken över i\
jag har valt mitt öde, de e de här jag vill\ varjegång jag greppar micken, står tiden still\
jag skriver denna texten för att få er att förstå\ de e de här jag vill, de e vägen jag vill gå\

Greppar min mick o jag lägger mina rader\ Ta inte de ifrån mig för då blir jag galen\
Drömmer mig bort när jag har den i handen\ vägen jag vill gå o jag e glad att jag fann den\

ni får kalla de slumpen, men jag kallar de ödet\ att jag fann den som e min vän, mikrofonen\
jag klättrar upp för stegen o jag ska nå toppen\ de e de här som får mig att rysa i hela kroppen\
den håller mig vid liv, den får mig att gå\ den tar mig iväg till en annan nivå\
släng bara på beatet så börjar jag skriva\ vill inget hellre än o sammansätta en skiva\
kliva på scenen o visa vad man kan\ få hela drömmen att bli sann\
låter jag patetisk? de struntar jag väll i\ vill inget hellre än o bli en "real MC"\
hitta rätta vägen från öra till hjärta\ vill era törstande musiköron mätta\
skriva de rätta, som klickar så najz\ leka me beatet tills allting sitter tight\
sitter uppe nätter för o lätta hjärtat\ skriver på papper om allting som har smärtat\
o allt man vill förändra, o hur de skulle va\ o hur man kan göra för o få allt bra\
men kan man som rappare ändra situationen?\ nå fram till snubben som sitter på tronen\

Greppar min mick o jag lägger mina rader\ Ta inte de ifrån mig för då blir jag galen\
Drömmer mig bort när jag har den i handen\ vägen jag vill gå o jag e glad att jag fann den\

går omkring på stranden o sparkar i sanden\ hittar en snäcka jag tar den i handen\
drömmer mig bort till nått jag knappt minns\ drömmer mig bort till nått som inte längre finns\
tänker på hur världen egentligen skulle va\ utan allt krig o man skulle ha de bra\
inga terrorister o inga attentat\ inte någon människa skulle hungra efter mat\
inga små barn skulle va rädda på natten\ o alla skulle kunna ha tillgång till vatten\
de skulle inte länge existera nått U-land\ där gatorna e täckta av sand o damm\
för alla e lika värda, ja vist är de så\ men varför ser situationen ut såhär ändå?\
jag kan inte förstå att folk bara vill titta på\ vända mot ryggen o bara gå\

Greppar min mick o jag vill ha förändring\ ställer mig nu o kräver förbättring\
Jag drömmer om en värld som e helt perfekt\ till skillnad från den här som e deffekt\

den e deffekt\ När drömmen blir verklighet\ Den dagen kan jag luta mig tillbaka\

Peace