I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vergenhans- Swedish raplife- låttext

Vår Hiphop - Lyricism

   

2006-01-11 14:56

Vergenhans- Swedish raplife- låttext

Mitt ego växer för varje rad/ som jag skriver varje dag/ i mina texter/ dom är som barnen som växer/ till trottsåldern men inte längre för alla som har lust att anfalla/ vilka vänner kommer falla efter nästa dust mot alla balla/, jag är paranoid jag är packad o blind/ o pallar inte längre alla som bara snackar om skit/, du kan pallra dig hit/ o säg vad du tycker/ jag är den kallaste mc du aldrig sett nykter/ förutom på scen då står jag utan nån/ o alla ser att jag njuter av den ända drog som nånsin gett mig nått/ mit flyt är mitt vapen o varje rim är ett skott/ mot alla fjantar som kommer upp o vill mig nått/, hiphop kan nog aldrig bli vårt levebröd/ men det är ändå hiphop som vi alla lever för/ jag ler över ironin att vi alla vill nå dit/ när man matriellt aldrig, nånsin får ett skit/ med det är hiphop som ger oss hjälp när vi alla mås som skit/, hiphop är som en tjej vi alla slåss om/, hiphop är tjejjen som, man aldrig låtsas om/ hon är inte rumsren hon är stenhård o tuff/ hon finns i våra vener vårt blod o vår luft.

vers 2

jag pratar til du som sjunger o rappar med själ till varje dum unge/ med en textbok under huvudkudden/ vi är allihop i samma värld o va skapar tills vi sjunker/ vi är vakna fast vi drömmer/ fast i en värld skapad av lögner/ är det det här som vi behöver/ iall överdriven jakt på klöver/ det här är livet näre glöder/ o jag skriver tills jag blöder/, bortom all den skit o lögner/ som förpestar våra liv/ så ge mig en beat o glöm allt man behöver är en mick/, alla vill testa våra skills men va dom behöver är ett liv/, allt är över i sinom tid/ o vi får se vem som är vem,/ - Jag är den som är den/ o jag älskar alla hatare/ så dissa mig o sen vetu vem som skapa dig/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.