n0xn - tankekladd
glansen i dina ögon förvandlas till en ensam tår som kinden möter och sen formar likt en rundad våg som möter mitt finger och avdunstar långsamt bort som mina känslor för dig efter det jag upplevt i år vi kunde inte motstå som vi egentligen borde gjort lögner blev sanningar och allt gick oavbrutet runt inget nytt hände och alltid samma schema följdes utan minsta planering, vi flöt på i samma mönster jag satt inlåst med en tanke utan hopp om nånting och såg ut genom fönstret och drömde om förändrig om en nytändning så jag slapp såra dig och vara elak för tiden vi delar är ett timglas med utråkad sand som fylls på med mer och mer krav som bildar press som ökar det som jag tvingas bearbetar innerst inne Jag är egentligen ingen som formar känslor till ord men gör så gott jag kan för jag var han som svor på att göra det man ville och så lever jag mitt liv för gör man inget man vill har man inte gjort nånting seglade utan att tänka bort från själva innebörden "jag" skrivs och ni läser mig så hon kanske hör dem riktar blicken mot skyn i hopp om fallande stjärnor så jag slipper famla blind i mörkret med kallnande känslor
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
|