n0xn n' Kontra - Nyår
Började med att käka på Donken och bjuda småbarnen på supar i bollhavet/ Vi hade tänkt att bli så jävla dragen och missa själva tolvslaget och sen ut och skjuta raketer i de stora folkhaven som drev runt i staden/ Polisen skulle få komma när jag blev för skjutgalen/ Och sätta oss i fyllecell eller hamna på sjukhus tills långt in på nyårsdagen/ Kontras nyår: Vi var klar på Donken å barnen hade gjort sitt och supit ner oss Drog vidare mot en fest där vi kunde röka upp våra tomtebloss Spriten satt fint tillsammans med blossen och vi blev fulla igen Sjöng med till Frondalåtar och visste sedan att jag fick rulla hem Jag började med olika parningsrop, men jag gjorde visst fel läten Iställe skålade vi tillsammans med James i Kvinnan och betjänten Blev fullast som vanligt och rotade runt i kylskåpet efter lite mat Hittade inget, joo groggvirke som var grönt och smakade spenat Däckade och missade tolvslaget och allt folk hade dragit på stan Men mådde bra, Absinthen gjorde så att skallen hade fullt pådrag Jag blev galen och började skjuta av raketer in i stora folkmassor Blev haffad av snuten som såg ut och pratade som Rolf Lassgård n0xn's nyår: jag och polarn sitter i mitt rum och är förväntansfulla och ni som säger att ni hatar nyår är bara motsägelsefulla vi dämpar känslan med att själva hinka bira för 20 munnar har laddat upp med krut som vi ska använda omsorgsfulla vi är oskuldsfulla men för fulla för att inte va ondskefulla mot alla hundar, så vi tar med raketer, dricka, och bombkravader för här ska de smällas högre från oss än hos skutglada nygifta araber och om du inte håller med fylls din mun med tomtebloss och svavel blev visst lite mycket dricka säger polarn och däckar utanför dörren jag skiter i han och tänder försa pjäsen och riktar mot upp i luften helvetet fastnar och smäller i mitt ansikte sen minns jag inget men fick veta att jag spenderat tolvslaget medvetslös på sjukhuset
Gröna å vita hjärtan som glöder
|