till mamma Du va bara 19 år när din förstfödde kom// Du tyckte ja såg ut som pappa å ja tyckte d va soft// D va vi två mot världen för papi han va i sverige// politiken skapa hinder lika stora som bergen // min kropp den växte ja blev pojke inget barn// när ja satt i ett plan, lämna chile för en annan stad// sen blev vi tre igen, norden blev mitt fäste// men kylan kan förstöra allt, till o med den bäste// ja hade dig . du hade mig// o du vet att ja alltid kommer älska dig// finns ingen kvinna som e lika vis som du// inte nu inte då, dina råd tar aldrig slut// när ingen älskar mig. ger du mig stryka med ord// när ja e svag o feg ger du mig tilbaka mitt mod// du e min mor . den allra bästa som funnits// snyggaste i världen me en kropp som e av gummi// ja har din humor , o ditt tålamod// dina ögon o din aptit för food// tackar gud för att du e här// siempre te quiero mama// glad att ja va barnet som du en gång hade bärt// du e mitt största ljus i sveriges mörker// vill alltid se dig glad o du vet att ja försöker// du e som en större bit av mig// o ja vill alltid vara nära dig//