Köttstyckade tankar
Skottis- Mitt tal är närvaro Text Lever i en dröm i sidan av ett liv sidan av en verklighet, brevid en strid Livet är som sicksak allt går upp o ner Saker som jag ser, blir mitt arfarna brev Snälla jag ber, ge mig seger i förskott Snälla jag ber bara ge mig nåt snälla jag hör, rykternas vågor jag är han som plågas ev egna plågor plågord, hörs i systemet sen sitter du och undrar vad är problemet är bara en i ledet som väntar på ett liv jag står o ser på när min meter blir en mil vänner står brevid jag faller handlös mina andetag i kylan, förvandlas till en rök snälla mannen, lyssna på min saga om jag lever i dröm , så se till att jag vaknar framtiden är tråkig, jag kan se den redan nu Vi går runt i ett koppel, klart vi kallas djur Hur fan ska jag kunna tro på samhällets regler kan inte vara nöjd när jag inte bär en seger en egen tanke hur jag ska leva mitt liv har ingen filosofi hur jag kan känna mig fri Lever i ett liv som inte kan förklaras Och har ingen ide om hur livet ska förvaras Sluta snacka om liv, för nu somnar jag till tättintill mitt hjärta som numera står still utåt är han lycklig utåt är jag glad fast när han tanker efter så hatar han sin dag hatar sitt lag, vill spela för sig själv Jag lever för världen med kroppen i en älv lampan är den som lyser upp mitt tillvaro Min kropp är frånvaro, mitt tal är närvaro snälla mannen, lyssna på min saga om jag lever i dröm , så se till att jag vaknar jag letar men finner grubbel o sorg jag känner mig som en levande papperskorg varför ska jag leva, varför ska jag finnas tankar som cirkulerar, min hjärna börjar brinna fan du räcker inte till, Du försvinner långt bort och tänker tillbaka på hur livet var kort jag frågar mig själv, är de värt att överleva någon bryter min mast, så jag kan inte segla hör en röst på brevid som gör mig stark hör en röst i mitt inre, som förstör min mark jag faller mot helvetet, med falska visioner Det är ni som gjort såhär era jävla horer mot en varmare vinter, jag dör av min förlust andas ut, o somnar men vaknar i en höst
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
|