Kontra - Han är inte älskad
Han är killen som vet allt om kärlek, allt om livets bekymer, allt om dig/ Han är även killen som är ensam, har alla bekymmer och aldrig haft en tjej/ Han strävar runt på bakgator, med oskrivna kartor i väntan på att bli älskad/ Allt han får emot sig är hatord, han gråter en stor flod helt jävla ensam/ Han strävar mot mörkret i parken, sätter sig på marken och börjar att skaka/ Där är någon som kramar honom, blir han älskad? Nej, han öppnar ögonen och vaknar/ Han vet ingenting egentligen, allt han vet är hur det är att vara hatad/ Han ställer en fråga till Gud: "Hur kan en sån som jag bli skapad?" Han slutar att skaka, och börjar gå mot hamnen där han ska ta sig ett dopp/ Hans samvete står inte i bott, det har sjunkit så lågt att det har glömts bort/ Han är bara en man som drömde för lite och tog alldeles för stora kliv/ Varför lever denna man? Joo, för att inte ens helvetet vill ta hans liv/ Han tänker tillbaka på den där dagen då han fick lämna detta land/ Jag skulle säga att denna man är en idiot, och för världen en skam/ Det han gjorde den där dagen för 10 år sedan finns ingen ursäkt för/ Han våldtig en 3 årig flicka, han kan simma men jag hoppas att han drunknar och dör/ Min andra text som jag lägger upp här i lyricism, inga avancerade rim, inga flerstavliga heller. Men jag hoppas ni fångar "känslan" i texten. Ursäkta för att raderna är långa.
Gröna å vita hjärtan som glöder
|