En go och glad vers om det fina med julen.
ta det mer som en blandning mellan poesi och spoken word.. för det är så det är menat. är det rätt att barnen i afrika kommer må dåligt över jul det är snett att barnen i afrika inte får något julklappstrul gör som jag skit i klappar o skänk pengarna till behövande skit i klappar och skänk en slant till frihetsberövade vi tittar på kalle anka och äter lussebullen medans dom suger på fingrarna för att få i sig salt för att dämpa hungern över jul låter medierna allt det sorgliga försvinna men jag tänker ändå och låter tårarna rinna vi är så bortskämda med allt pyssel, pyntande och shoppande äter alldeles för mycket så att hälften av släkten blir förstoppade inte en enda tanke flyr bort mot resten av världen inte en enda tanke på hur man ska stoppa misären men det är väl det vackra med jul antar jag att man väntar på en smällfet gubbe, ler och blir ganska glad jul är skit, för alla andra men jul är kul, för dom som har råd att handla presenter till dom små, mat till släkten godis och glögg, och tomtedräkten vi har en rödklädd, smällfet gubbe med skägg skrattar högt, och blir fulla som drägg rätt meningslöst med jul, är vad jag menar med rudolf, blitzen o alla andra renar så nu gråter jag en tår, för alla i fattiga länder så skänk en slant, och ta varandras händer
http://www.myspace.com/localexpressions
|