Crew - En skamsen knuff i ryggen (24 rader)
Det gick inte att vara beredd, så skadan är skedd En mycket liten sak, men det är klart att jag skäms Dansade lycklig och hög... Kärlekshög Men lite senare på kvällen blev jag plötsligt värdelös Det kom så oväntat, ja det var rena reflexer Som fick honom att flyga med huvudet före och benena efter En våldsam knuff i ryggen på en vän, mycket mindre än mig Vi vann matchen, jag fick bara bitterheten med hem Vad har jag för nervproblem, kan inte se det klart Sämst som det var så låg han bara där Flög upp och skrek tillbaks Varför hade jag alls skrikit innan? För hans lilla knuff? Den var ju ingenting, varför hade jag tagit så illa upp? När jag skriver nu, botar jag sorgen och förstorar min ånger Egentligen bara lite förskräckt över att jag förlorat kontrollen Det var inte farligt alls, men ändå en ful grej Någon aggression hade lagrats, därför skämde jag ut mig Skäms för det jag gjort, men nu skall du höra på Det är bra att jag förstår hur fel det var att göra så Har jag inte enorma problem? Ha, lyssna när jag skriver Det är ändå allt och inget, det lilla här i livet Jag sårar en vän, går hem och gråter en skvätt En timme senare förlåter han mig Klart det har ordnat sig, men skall aldrig göra så igen Aldrig mer, det har jag lovat mig själv
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|