n0xn - bajen
hade inget att göra nyss, så skrev lite bajen rap ;) ligger och vrider mig med tankar tills jag somnar vaknar, sneglar mot klockan som redan slagit åtta en ny dag, en ny chans att släppa lös mina känslor knyter skorna och ger mig ut i vimlet av människor stöter i en kille, han vrider ögonen mot min rygg han struntar i min färd till det som gör mig trygg medans snön sakta fyller gator med glittrande vitt vänder tanken ut och in på mig om det som är mitt det som hindrar mig nu är bara några timmar i skolan snart är tiden inne, som jag längtat efter denna dag sången höjer oss till skyn när vi går till attack så höjer du din halsduk och röjer med sveriges bästa klack sången höjer oss till skyn när vi går till attack så höjer du din halsduk och röjer med sveriges bästa klack Skolan är slut, sätter mig trött på bussen hem igen men vad gör det, det är ikväll det gäller egentligen den grön, vita själen som sluter upp på söders höjder vi är alla där för samma endamål, heja fram en seger sluter upp med polarna, drar några bira innan matchen går förbi guljackorna, kollar snett på det äckliga packet minuter till matchstart som inledes med våran allsång kenta dånar ut ur högtalarna och med oss som följetåg inget går upp emot stämningen på våran egen söderstadio vi är sveriges bästa klack resten är kvar i fosterstadium sången höjer oss till skyn när vi går till attack så höjer du din halsduk och röjer med sveriges bästa klack sången höjer oss till skyn när vi går till attack så höjer du din halsduk och röjer med sveriges bästa klack vi dödar råttor med fällor och stoppar apor i burar vem tror ni ni lurar, själlösa och lever på tur, ja! för ni vet att vi är äkta och ni är en blek kopia medans vi kan röja överallt för våra själar är fria i alla väder på alla platser lämnar vi ekande röster om det varma som värmer vårt hjärta bakom bröstet takt med trumman och musiken, rytmiken som bara är vår upp med era händer och forma din röst till ett vrål gröna och vita hjärtan som tillsammans bilder ett hav av halsdukar i grönt och vit, och flaggor stora som tak sången höjer oss till skyn när vi går till attack så höjer du din halsduk och röjer med sveriges bästa klack sången höjer oss till skyn när vi går till attack så höjer du din halsduk och röjer med sveriges bästa klack comments ? :D
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
|