I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Akilla MC - Skuggan (Flickan)

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-11-14 17:33

Akilla MC - Skuggan (Flickan)

En låt som jag skrev till en brud, hon ville ha hjälp..
Säg till om nåt är konstigt osv.



Vers:

Ensam och ledsen går hon vidare, själen är tom endast luft, hon lider're.
Livet genom misär som hon ser det, ingen annan ser ingen annan vet det.
Frid o vila funderar hon på, hon vill inte gå i alla andras fotspår.
Bara bli en i mängden o låtsas som det aldrig hänt nåt, vaklar sig fram genom livet men det går smått.
Vilsenskugga som ingen kan hjälpa till stigen, jag vet hur det är att slåss ensam den svåra striden.
Många faller, orkar inte kämpa eller leva, hur kul är det om man bara ska ramla eller mera.
När ingen ser så blir det blött på kinden, hon orkar inte med känslan av den iskalla vinden.
Svek o olycka slår henne när hon inte är beredd, sånna saker har gjort henne livsrädd.
Vågar inte lita på nån mer, vågar inte släppa tanken, det enda hon litar på är tårar som blir fler.
Måste ropa ut orden om flickan som går igenom misär, försöker skrika "Hallå där?"
Uppmärksamheten vill hon skaffa, ingen som hennes ord vill höra eller fatta.

Ref:
(2x)

Filckan, misären, olyckan o svek
Letar efter någon i Lucifer lek.
Ingen hon ser, tårar ner för kinden.
Håret sveper genom iskalla vinden.

Vers2:
Sant en låt som ingen förutom du bara fattar, skriver ner nåra rader o börjar rappa.
Det är svårt att se längre fram i livet, men man måste, även om såret är upprivet.
Du säger att du hatar att se verkligheten, det är sant, ingen vill se när nån knycklar ihop livs-veken.
Om man som du är liten o bortglömd, måste man försöka skaffa hopp,en drömm.
En dröm som får dig till framgång, lycka och seger, så du klarar att klättra upp för livs-stegen.
Hennes vänner ljuger och bedrar, hugger henne i ryggen, hon hinner inte slå tillbaks.
Du har nästan tappat det som är det bästa av allt, självförtroendet, det som ska komma tillbaka när du är ensam o kall.
Livet är en låga som aldrig får släckas, är bara råd från en som blivit nära att knäckas.
Varit i botten o tagit mig upp, jag hjälper dig genom att rappa om din livslust.
Ingen röst kan hjälpa eller förlåta, hoppas ändo min gör fast du redan börjat gråta.

Ref:
(2x)

Filckan, misären, olyckan o svek
Letar efter någon i Lucifer lek.
Ingen hon ser, tårar ner för kinden.
Håret sveper genom iskalla vinden.



Rapologic Rhyming And Cuttig (RRC)