Spex - Pissväder
Det är så man längtar till en varm vårvind När man fummlar fram på väg mot skolan och en kall årstid Så jag skänker en tår till alla som alltid missar måltavlan Och är fast i ett land där allting målas upp i gråskala Mina fickor rasslar av löspengar när jag går genom spöregnet Drömmandes bort till en årstid där vi slipper göra snöänglar För tro mig, vintern är överskattad och kommer inte överraska Förran skidorna står i förrådet och man stirrar ner i ölflaskan Och den tomma botten påminner dig om ditt tomma inre Som avslöjar dig varje gång du somnar in till ljudet av regndroppar Jag är trött på det Svenska året och allt pissväder Som bara äter sig genom varje ytterplagg in till min finkläder(HAHA!) Låt mig dra på mig mina moonboots och riktigt varma vinterjacka Så att min minnessvacka får mig att dra på smilbanden till skolfotot Låt mig åtminstonde slumra till, glömma bort allt blåsväder Och väck mig till den friska doften av pollen och vårväder fuck you, ämnet är inte played fuck you, jag gillar vintern egentligen
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
|