Johan - Drømmar om grønare græs
Det sægs ju att inte en dag liknar den andra men ærligt, varenda dag liknar varandra orkar inte lyfta ett finger eller spænna en muskel før att gøra något som ændå kænns som en bluff sen all sanning jag kan stå før ær ju ångesten før jag vet ju redan vad som kommer sen... Jag vill få væxt i den skøvlade græsmattan vill ha lax och rom på den møgliga rækmackan vill ha bikinibrudar och vår soliga sandstrand istællet før dunjackor och lovikavantar vill ha fåtølj och inte fem brutna stolsben jag vill byta regnskurar mot solsken jag vill byta skidvalla mot vinterdæck jag kan vara hungrig men inte mætt Johan ær inte som han borde vara, før era skulder till mig ær fortfarande obetalda ni ska ge mig någonting att bita i jag ska inte ge er någonting att skita i jag ær vittne till katastrofen før jag saknar nyckeln till kassaskåpet jag ær halvvægs till himmelriket / men sålænge påsen inte knyts så ær det ni som vinner striden men egentligen som borde ni veta det att nån gång så besegras den obesegrade man kan alltid se svaret i texten om man ser på andra sidan dær græset fortfarande væxer jag ær berædd att borsta skiten från axeln så længe ni læser facit som ær skrivet på pappret
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
|