Crew - Flumprofetia nummer två. (18 rader)
Inget blod på pennan, men dessa ord skall kännas Den som inte gör några fel gör ingenting och borde skämmas Såhär kommer jag nog aldrig att få propps och beröm Men allt jag ber om är att jag skall få behålla min dröm Jag kommer bli glömd, men kanske lämnar spår ändå Tänkte slå rekord, men har ändrat på mitt mål Måste hjälpa er förstå Om jag skrev en bokstav per boksida skulle ni kalla det storstilat Vill fort vidare inte stanna som blodiglar, men visst, alla är olika Den enes inbjudan, den andres varningstext Eller så kan vi ta min idol, ditt nya hatobjekt Ett annat exempel, vem tycker inte om de vackraste höängar Men hur många här älskar slaskiga snöänglar? Just jag brinner för kampen så hårt att jag blöder aska Folket blir schockat, till och med högre makter överraskas Försöker se om det går att simma med fågelvingar Och skippa metaforer som dem ovan när jag återskildrar Måste förklara ifall det kommer några ungar och grinar över att texten kunde ha slipats: Jag var helt enkelt bara tvungen att skriva en flumprofetia (Vill inte skylla ifrån mig för rimmen du får Jag kunde ha gjort det bättre, men inte just då)
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|