100 mil hem (Ollie)
Vers1-12 bars Sitter vaken hela natten på ett tåg en natt uggla// På väg till götborg dricker kaffe i plastmuggar// Sitter å skriver en text för att inte ha lång tråkigt// Men denna går på känslor istället för ännu en sån bråkig// Måste träffa vänner snart om ja inte ska avlida// Men fuck också allt i livet har en baksida// Till exempel att spotta rim när ja har skrivkramp// Gör allt nu för att hålla hårt om min livhank// Utanför fönstret numera e de nattsvart// Vad du än säger de här e abstrakt// Ser blixtar går inte att hindra åskan// Utanför fönstret två röda himla kroppar// eko (kroppar, kroppar) Ref-4 bars Björn Han bor långt borta har hundra mil hem// Största frågan e väl vad händer sen// Han bor långt borta har hundra mil hem// Största frågan e väl vad händer sen// Vers2-12 bars Sträcker mig efter den verbala svärd slidan// Men kom på att nu gäller de verbala kärleks pilar// Minns första gången ja åkte från stationen// Gör allt nu för att kunna glömma den situtationen// I alla mina texter kanske ja verkar hård// Men inerst inne har ja ett varmt hjärta som slår// Att ja skulle glömma mina vänner ohhh hemska tanke// När ja fick reda på detta var ja nära att lämna landet// Eyo Gringo var fan e du nu saknar dig din gulliga djävel// Så djävla mycket knas i denna mulliga världen// Att skriva denna de va ju ganska lätt// Å ja kan svära på att allt de här e ingen annans text// Ref: skrev denna på en kväll! Inte så jätte bra men den duger. Björn som sjunger refrengen e min producent och e även blues artist på fritiden... kritisera gärna...
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??
|