Crew - Grundpelare (20 rader)
Jag är lycklig, men alla andras krav visar ganska klart Att känslan av att bli illa behandlad är den enda som fastnar bra Alla vill ha spänning och jag är nog inte bättre själv Egentligen trivs jag alltid bra så fort vinden vänder sig Kalabalik och dramatik, allt gör mig självsäker Folk är rädda för moln, jag dansar i regnväder Prövar någonting nytt, är en stund senare kultledare Så dra du ditt strå till stacken, jag bär på grundpelare Genast vidare, vandrar tills ni alla kan sanna mina ord Om jag så samlade mitt mod eller ramlade ihop Kankse allt för klok, tänker stort i detaljernas värld För att inte falla isär när sanningen tär på allting man bär Självständig, visst, men innan man vet ordet av Förstår man att man ligger där under ett förstoringsglas Försöker försöka så hårt att jag glömmer min uppgift Kan inte vidga vyer fast jag ser mig runt som en guldfisk Plötsligt låter jag inte så lycklig, hjälp mig att fatta Varför detta här är den enda känslan som fastnar Vår värld är hård, men den väg jag går Ger mig så enormt mycket fint som jag kan glädjas åt
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|