Crew - POESIx2... (Dikter?)
Lite annorlunda, antagligen inte i whoa´s smak, men ändå... Dagen börjar helt utmärkt I alla fall för min huvudvärk När jag stiger upp faller jag ner Nacken är stel Känner spänningar kring muskelfästen Men tabletten skall nog underlätta Slut på pålägg lagom till morgonmålet En suck för alla saker jag håller på med Hej då älskling, puss på kinden Trampar iväg med för lite luft i ringen Börjar genast frysa av denna kyla Minns allt jag borde ha tagit med Hej, förlåt att jag är sen Skall genast ta itu med jobbet Fast jag har slut på orken Klarar ingenting Måste hålla mig vaken lite till Sitta framför skärmen, sedan måla en vägg Måste vårda mig själv Klarar etapper, går förbi både lunch och kaffe Trampar på den lust jag tappat Cyklar hem med bortdomnade ben och trötta fötter Orkar inte ens öppna dörren Då kliver hon fram, stannar på tröskeln Jag börjar helas tillika som armarna öppnas Han tog inte fel beslut Bara slutade på fel sida om den tunna linjen mellan segerrus Och att ge sig nu För sin egen skull sätter han sig ner och ber till Gud En minut innan han svävar upp och ser sig själv i helfigur Vill se ett slut, men livstunneln är längre än så Allt för tidigt att dö Han har ju inte ens lidit nån nöd Vad tänkte han på Trasiga skor? Nej... Trasiga liv? Nej, men ett helt helvete Att leva utan självrespekt
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|